Miami - Orlando

Verenigde Staten, Orlando

Feeling HOT HOT HOT! En dat is echt niet overdreven…

We slept like baby's, dat wel! Om 9u staan we al op de parking van de nabij gelegen Walmart.

Na 3 Amerikareizen besluiten we dat het misschien toch net iets minder stress oplevert om een GPS te gebruiken :)) Hoewel de RandMc Nally map zeker ook n avontuur was, is het toch anders als je je rondreis plant in 1 staat ipv 5 staten. Als je vertrekt en 300km rijdt, dan is het niet erg om "af en toe" eens op de kaart te kijken, maar hier in Florida zijn de afstanden zo kort dat we niet meer spreken van uren rijden, maar hoogstens van de ene badplaats naar de andere, en dan is het toch serieus zoeken naar straten… WEG met de stress, leve de GPS! :-p

Amerika & Canada Tom Tom voor maar 99 eurokes! Met de idee dat we deze nog vaak gaan gebruiken op vakantie, scheuren we hier alvast ons broek niet aan!
Zoals ieder jaar kopen we ook een frigobox om zo onze drankjes gekoeld te houden in de auto :)

We rekenen af en daarna gaat onze reis verder naar the Dolphin Mall, amper 7 km verder. Ontbijten doen we bij Starbucks.
Na enkele uurtjes shoppen in de Dolphin Mall, houden we het hier voor bekeken en rijden door naar Orlando, wat toch een 360 km rijden is.

Nog snel een ijsje voor we doorrijden bij Yoghurberry's. Ik tap mijn bakje vol met yoghurt ijs, en schep het on-top nog vol met aardbeitjes en mango… GENIETEN!!!

We smelten als we buiten komen… jongens! En het is dan nog bewolkt!! Phew… snaktnaarlucht help*

Onderweg mooi weer, tot plots de hel losbreekt met een deftige wolkbreuk. We zien letterlijk geen meter meer voor ons. Water in OVERVLOED! 10 minuten later zo droog als een kurk… ge snapt er niks van.

Om half 5 zijn we in de Florida Mall toegekomen en het is letterlijk een verademing! Heerlijk nette winkels die niet overhoop gehaald zijn en ook geen kleding uit de jaren stillekes... We slagen hier en daar onze slag, maar we hebben niet overdreven… alleen om 21u was het wel welletjes geweest en waren onze voeten echt kapotgeshopt :

Ives eet op de foodcourt nog een portie ribbekes en daarna keren we hotelwaarts! Een groot, spliksplinternieuw hotel vlak tegenover de ingang van Seaworld..

Ondertussen zijn we ingecheckt, gedoucht, en den Ives ligt al te snurken tegen 200/u. :)) Ik vraag me af wie er het vermoeiendst was? Ik of het shoppen? I'll never know :)

Allez, ik duik er ook in want mijn oogskes staan ook maar op half 5, en morgen weer een drukke dag voor de boeg waarin ik mijn krachten moet sparen voor alle roetsjbanen, haha…

Sleep tight & keep you posted tomorrow with a "Universal" story!