Ayuthaya - Bangkok

Thailand, Bangkok

We checken deze morgen uit op het gemakje. Er staat nergens een vliegtuig of een treinrit gepland, maar gewoon een minivan die we moeten nemen in het centrum. Deze minivans gaan zowat om de 15 minuten naar Bangkok, en rijden er een uurtje over. Prijs: 60 baht per persoon.

De rit is op zn zachtst gezegd: bewogen ;) maar we overleven het. Zo ergens rond 13u, komen we dan ook aan in Bangkok. De chauffeur dropt ons allen aan het Victory Monument, waar we verder de metro (BTS) nemen tot aan ons hotel. Dit is allemaal heel praktisch en vlotter dan de taxi, want die staan allemaal stil in de spits!

Wanneer we dan eindelijk rond half 2 aankomen in ons hotel, snakken we naar een douche, want we plakken weer van onder tot boven! Daarna bestellen we room-service, een rijstbordje en een BLT Sandwich :) we hebben even zin om 'niks' te doen.

Om 18u zijn we dan klaar om te vertrekken naar de metro, vandaag hebben we een avondactiviteit gepland. We gaan een rondrit doen met de tuk tuk's van Expique, meerbepaald de Bankok Night Lights City Tour. Om 19u worden we verwacht aan de exit van de metrohalte Krung Thonburi. Het was zo druk, dat we er bijna 50 minuten over gedaan hebben!

Bee, onze gids, verwelkomt ons met haar grootste glimlach. We krijgen een korte introductie wat we gaan doen en we krijgen tevens het gezelschap van 4 Amerikanen en 2 mensen van Engeland, leuk! De tuk tuk's staan klaar om ons eerst naar de markt te brengen (Klong San) waar we proeven van verschillende koekies :) lekker! We krijgen ook wat informatie over Boedhisme en Hindoeisme die tegenwoordig in Bangkok vermengd zijn met elkaar. Daarna rijden we naar een eerste tempel waar een crematie aan de gang is, en vervolgens is het tijd voor ons diner: Pad Thai!

We gaan eten bij Tipsumai, de meest befaamde plek om Pad Thai op verschillende wijzen te proeven. Wij nemen de 'verpakte versie', dat is de pad thai die verplakt wordt in een flinterdunne omelet: heerlijk! Het restaurantje zit afgeladen vol, en er staat een rij van bijna 50 mensen aan te schuiven! Ik kan begrijpen waarom ;)

We rijden nu naar de alombekende Wat Pho, de tempel van de koning op meer dan 20 acres. Veel goud en prachtig onder de volle maan! We mogen hier een kwartiertje rondslenteren, nemen wat mooie foto's. De tuk tuk's staan weer klaar en na de tempel brengen ze ons naar de bloemmarkt: wauw! Zoveel prachtige bloemen heb ik nog nooit gezien. Je ziet honderden kramen hetzelfde doen: bloemen verkopen in boeketvorm, en als ze beginnen te verwelken dan nemen ze de blaadjes af om ze in een zak te stoppen voor bvb hotels, spa's, offers, etc...)

Na de bloemenmarkt is het tijd voor dessert: Sticky Rice with mango in Chinatown! Amai, hier hebben we onze ogen uitgekeken... zo vuil die Chinatown! :) Maar het dessert was heel lekker, en we hebben echt veel plezier gehad. Ieder koppel had een eigen tuk tuk driver die door de stad zoefde van punt naar punt, zo tof! En dan die lichtjes, we waren net rijdende kerstbomen :D

Het is een laat avondje geworden met half 12 op de klok... maar wel superleuk en een aanrader! We krijgen nog een bloemetje meer vanop de bloemenmarkt :)

Morgen ons laatste dagje hier in HOT Bangkok :)