San Francisco - Lassen Volcanic

Verenigde Staten, San Francisco

8u ... iep iep iep :) de wekker gaat weer heel vroeg.

Vandaag een lange rit voor de boeg, en als we nog iets willen doen buiten rijden en in de wagen zitten alleen, kunnen we beter op tijd vertrekken ;) Lassen Volcanic staat op de planning, en dat is een Nationaal Park dat een beetje mini-Yellowstone lijkt met broebelputten, zuurkleurtjes, etc... spannend!!! Het park is sowieso nieuw voor ons :) Het is alleen wel 5u rijden vanuit San Francisco.

Maar... omdat we vroeg vertrekken dachten we - vóór ons in de wildernis te begeven - nog even te gaan shoppen! :) De GPS zoekt voor ons de Sunnyvale Mall uit als dichtstbijzijnde. Wanneer we daar toekomen om 9u30 kunnen we al wel binnen, maar de winkels openen pas om 10u. Ives heeft een hongertje deze morgen, maar er is niks anders open dan een MC Donalds. Aangezien mijn maag al 3x draait van de idee alleen al, kies ik ervoor om even te wachten op wat anders. Ives bestelt een Frappucino Ice Coffee en 3 pancakes met siroop toe :) Tegen dat zijn ontbijtje binnen is zijn ook de winkels open! We scoren niet heel veel, een paar nieuwe belletjes voor mijn oren en 2 kleedjes. Ives heeft een t-shirt en een hoodie gekocht én een thermometer voor BBQ-meat. 't Vlees zal nu wel goe zijn! haha...

Wanneer we beslissen om door te gaan zijn we de auto kwijt. PANIEK!! 100 graden buiten - in a manner of speech - en dan héél die shoppingparking afgelopen om den auto te vinden, kunde da geloven?? LOL Ik dacht op een gegeven moment echt dat hij gepikt was! haha... Klein stressmomentje, ik wijt het aan de jetlag :p

Nu moeten we echt wel door, we hebben een beetje tijd verspeeld, en moeten nog een heel eind vandaag. De cruise control aan en juu! Na een uurtje rijden is het tijd om de GPS weer aant werk te zetten en alvast een Walmart te zoeken op onze weg. We moeten nog een frigobox aanschaffen voor onze cold drinks, we're on a roadtrip you know! ;) Never trust a man met honger en een winkelkarretje in de hand: BAD idea! :D

Den Ives heeft een rantsoen aan koekjes en chocolade ingeslagen voor een gans jaar...
1 kilo noten, 12 liter water, 2x Caesar Salad, kerstomaten, ne kilo druiven, ne frigobox, nachos, guacamaole, ne kilo koeken, dessertjes, ne meloen, bananen,... onze voorraad eten voor de komende dagen is in orde :)

Wanneer we op ongeveer anderhalf uur rijden van onze bestemming zijn, geeft de buitentemperatuur al 37 graden aan!! Zweten geblazen... gelukkig heeft onze voiture airco :) en als ik het te koud heb combineer ik dat met een verwarmde zetel, haha :D

Shasta Outlets... das een gevaarlijk bord naast de weg ;) We zijn nog 40 min verwijderd van de cabin en besluiten toch maar eens even een kijkje te nemen. Ives koopt een paar leuke schoenen, ik een truitje. En bij de GAP scoren we nog een zonnebril, een hemdje en een hoodie. Met de zakjes weeral geladen proppen we de koffer weeral vol, en off we go!

Tot ik zie dat het ineens al 19u45 is... ik had namelijk per mail beloofd dat we rond 19u30 zouden arriveren. Toch maar even bellen dan! Ik kwam uit bij de centrale van KOA Cabins, en die mevrouw aan de lijn dacht dat de eigenaars van de camping cabins waarschijnlijk niet meer daar gingen zijn, MAAR... dat er "hoogstwaarschijnlijk wel een sleutel te vinden zou zijn"? Pffff... wat een stress weeral! Bovendien las ze voor uit de opmerkingen dat het niet duidelijk was of we een linnenpakket nodig hadden! Terwijl ik dit wel had gevraagd :(

Ik zag mij al liggen op een plastieken matras met 2 paar kleren aan om het warm te houden vannacht :s Gelukkig waren we snel gerustgesteld bij aankomst. Een vrolijke verwelkoming hing aan de deur van de receptie met de melding dat we in Cabin n°5 sliepen, en dat de deur gewoon los was. Ook een opluchting: er was bedlinnen voorzien!! Oef seg... weeral een zorg minder en we kunnen dan toch lekker slapen ;)

Mijn mosquito-bites beginnen stilletjesaan te beteren. Het lijkt wel of ik een allergische reactie heb gehad ofzo... Ik heb zeker 5 van die mega-plekken op mijn benen, jeuken en branden dat dat deed! Niet zo fijn... ben blij dat we daar vanaf zijn in sunny California, we laten ze achter in Washington ;)

Douchke in en lekker slapen vannacht, morgen is een druk dagje met een bezoek aan Lassen Volcanic National Park!