Poolday & workshop

Sri Lanka, Galle

Kort verslagje van een leuke dag 🥰

Na het ontbijt, namen we vandaag de gelegenheid om even aan het zwembad te liggen.

De ligging van ons hotel is zalig! Weg van de main road tussen rijstvelden, 24/7 horen we niks anders dan vogelgeluiden. De roep van de pauw hoort daar ook bij 😉

Tot hiertoe kunnen we dan ook zeggen dat voor een strandverblijf in Sri Lanka voor ons Hirikiteya en Anhangama echt er bovenuit steken.

We zwemmen wat, lezen een beetje en Ives slaapt zelfs met een luide snurk aan het zwembad 😄 (t is dat hij er deugd van heeft) 🤭

Rond 13u vertrekken we voor de lunch naar het Marshmellow café. Een hip tentje vol met digital nomads die hier werken met hun laptop en een hapje nemen. Met zicht op zee, nuttigen we hier een burger van scampi met geroosterde ananas en avocado 😋 mmmmm... dat smaakt!

Er na rijden we naar Talagaha, net boven Galle landinwaarts. Via Airbnb had ik een "experience" gevonden waarbij je ambachtelijk je eigen juweel kan leren maken. Prijs om deel te nemen: 8 euro 😄

Het juweel hangt uiteraard af van het gewicht en welke edelsteen je al dan niet kiest.
Ik had een idee meegenomen met een Sri Lankaans/Indisch tintje, die gingen we dan namaken. Er was nog een 2e Australisch koppel dat eveneens deelnam met ons.

Ives heeft mijn ring dan samen met een oude Sri Lankaanse man gemaakt. En ik maakte een andere kleine pinkring. Er werd zilver gesmolten, geblazen met kerosine, zilver werd door de mangel gehaald en er werd gevijld.

De prijs werd vooraf besproken, en gelukkig maar. De "bollekes" die op mijn ring moesten bleken een serieuse uitdaging 😅 Maar met het nodige geduld en precisie heeft Athulya ze erop gekregen.

Zijn vrouw had secondenlijm gebracht, maar die bleek al 100j versteend 😂 Ik denk dat het op dat moment al 20u was... ge hoort hun dan in hun taaltje over en weer roebelen... wij al tegen elkaar " allez Maria, ge hebt dieje kol ni goe bewaard", "ma jawel Jef, die lag in de frigo" 🤣
Enfin, Maria is op hare scooter gesprongen en op nog geen 5 min stond ze er met nieuwe secondenlijm om de bollen te bevestigen.

We dachten eerst: lijm?? 😳
Maar nadat ze zijn vastgelijmd worden er miniscule zilveren deeltjes aan de achterkant van elk bolletje gehangen en dan weer "vastgesoldeerd" met vuur. Spectaculair om te zien! Deze technieken gaan tot meer dan 100j terug.

2u zijn ze er aan bezig geweest, maar heel blij met het resultaat 🥰

Ondertussen is het 21u30 als we huiswaarts keren, maar das nog meer dan een halfuur rijden... én we hadden ook wel honger 🙈

In de helft zijn we dan nog ergens gestopt waar het open was, voor een goe bord curry en rijst 🤤
We voelen ons efkes terug 20 jaar, alsof we na het uitgaan een pak friet gaan eten om middernacht 😂

Met dikke rijstbuikjes kruipen we in ons bed en kijken uit naar morgen, onze voorlaatste dag! ☀️🌴

Slaaplekker,
Ellen & Ives

Wat een mooie souveniers 😍😍😍 knap gedaan 👌👌👌

Jan en Martine 2024-01-25 09:03:56

Supermooi! Kunstwerkjes om te koesteren!