Ft Myers - Marco Island

Verenigde Staten, Marco Island

Grmbl… de airco houdt ons wakker 's nachts :s

We gaan alweer vroeg op pad, maar eerst een douche, je wil niet weten hoe plakkerig je uit bed stapt als je ook maar durft de airco af te zetten 's nachts :)

Tegen 9u zijn we ribbedebie en onderweg passeren we een Denny's, befaamd om zijn Grand Slam Breakfasts! Hebben we nog niet gehad hier in Florida, maar met die slaatjes-picknick van gisteren hebben onze buikjes plaats voor een 'ruim' ontbijt :p

We bestellen: Ives een Burger met hash browns (gebakken patatjes) jaja… ieuw op ne morgen & een een nuchtere maag :-/ Ik hou mij een beetje traditioneel en neem een veggie omelet me toast en een fruitsapke, en zelfs dan nog wandel ik met een volle ton naar buiten :-p Lekker!! Maar veel te veel…

We rijden tot in Naples, waar het meteen opvalt dat hier 'geld' zit… poepsjieke winkels, dure artgaleries, straten zo proper dat je van de grond kan eten, en overal, uiteraard, Italiaanse resto's gezien Naples verwezen wordt naar Napels/ Italie.

We kuieren hier door de straten, zo ongeveer een uurke, wanneer duidelijk wordt waarom hier echt geen kat te bespeuren is… de stad is precies dood! Het is vandaag weer gewoon POKKEheet!! De thermometer stijgt naar 40°C en het is onverantwoord om hier op dit uur van de dag in de zon te lopen :( We stappen dus in onze airco-voiture en rijden dan maar door tot onze volgende B&B.

Hij is enorm leuk, en bijna onbezet wegens laagseizoen, dus we hebben de pool all to ourselves! :))

Ives verjaart over enkele dagen en daarom had ik een pontoonboot gehuurd op Isle of Capri, een 2-tal km van de B&B. We gaan alvast even langs om de papieren in orde te maken en Captain Mike verwacht ons morgen hier om 8u, hij zal zorgen dat onze boot klaarligt, met volle tank Ben benieuwd!!

Daarna shoppen we nog even om wat fruit, sandwichkes, zodat we morgen geen honger lijden op de boot :p Believe it or not… Ives heeft alweer een ganse cheesecake gekocht (ik lust da ni zenne, haha) nog efkes en hij gaat nog veranderen in een cheesecake! haha… :))

We nemen een snelle douche en bekijken eens waar we zouden kunnen gaan eten vanavond, het wordt The Pelican Bend, oogt als ne refter binnen, maar supervriendelijke mensen daar, family-business. Captain Mike vaart elke ochtend uit om te vissen en bedient 's avonds in zijn zaak zelf de klanten, super! De vis van de dag is White Roughy, een soort catfish, gebakken in boter en lemon. Ives is overtuigd, ik neem de Crab Cakes met Sweet potatoe.

We hadden het echt nooit verwacht na het zien van het interieur, vrij simpel, en ook totaal geen tourist-trap, eerder een visrestaurant waar de locals komen (en dat zie je ook aan de echt democratische prijzen!) de schotels waren: YUMMIE!! Echt, we hebben zo lekker gegeten… sweet potatoe had ik nog nooit eerder geproefd, lekker!! Lijkt op een zwaar doorstoomde zoete wortel maar dan nog beter… mmmmmmmmmmmmmmm…

Voldaan gaan we nog snel eens een kijkje nemen op de pier van Snook Inn, een Tiki bar op Marco Island, alleen weten de muggen ons nogal goed te vinden, dus we maken het niet laat en nestelen ons nog wat op onze supergezellige kamer ) De B&B is heel mooi ingericht met natuurlijke tinten, het geeft een homy-feeling :) We blijven hier 2 nachten zodus… nog even genieten hier!