AMS - SF - Modesto

Verenigde Staten, Modesto

Vanochtend is het 7u wanneer onze wekker gaat in het Radisson Blu Hotel, vlakbij Schiphol. Heel handig om hier onze wagen te laten staan gedurende de volledige tijd van onze reis.

We nemen de luchthavenshuttle zo rond 8u, en arriveren geruime tijd vantevoren op de luchthaven waar het al goed druk is.

Nadat we de security check zijn gepasseerd, wachten we nog een klein uurtje aan de gate om naar London Heathrow te vliegen. De vlucht is heel kort met 1u20 minuten, en onze aansluiting naar San Francisco is gelukkig ook vanuit dezelfde terminal waar we toekomen. Zo zijn we ook aan de gate in Heathrow ruim op tijd en wachten we met een espresso bij Starbucks tot we mogen boarden.

Met een gloednieuwe A380 van British Airways vliegen we in 10u30 naar San Francisco. Ives slaapt wat, maar mij lukt het niet omdat de mevrouw naast hem aan de raam de enige van het hele vliegtuig is, die haar raam omhoog laat. Ik kijk dan maar wat films, lees wat en krijg lekkers te eten: kip met curry en rijst, en net voor we landen een pizza met kip. Toen de vrouw naast Ives naar de plastic folie van haar vliegtuigkussen greep, dacht ik eerst nog dat ze lucht nodig had... niks was minder waar, en bij landing kwam de volledige menukaart er weer uit :
Lekker...

De paspoortcontrole in San Francisco ging deze keer supersnel, maar de bagage dan weer wat minder. Bleek dat één van de bagagebanden was vastgelopen, waardoor wij nog bijna als enigen stonden te wachten op onze laatste koffer met kampeergerief. Toen ze het eindelijk in de gaten hadden dat er wat schortte hebben ze de band gefixt en kwam ook onze bagage tevoorschijn. Hierdoor waren we meer dan een uur kwijt. Dan op naar Alamo, onze rental company. We worden ook hier als eerste geholpen aan de balie, en dan is het naar de garage om onze auto uit te kiezen :) Het leukste moment van de reis! :)

Blijkbaar is er een halfuur voor ons serieus wat clientieel geweest, waardoor de keuze miniem was, maar we zijn toch blij met onze ruime Ford Escape. Ives jammert wel een beetje omdat het geen echt Amerikaans merk is ;) maar we zijn op weg en het is vakantie, dus hij zet er zich al snel weer over ;)

De buitentemperatuur valt tegen zo rond dit uur (19u) en de auto geeft een buitentemperatuur aan van 17°C. We rijden in 45 minuten naar onze eerste stop: Stoneridge Mall. Hier hebben we nog een klein uurtje de tijd om wat te shoppen, voor alles sluit. Ik koop een warme jogging en Ives slaat een short voor amper 10 euro op de kop :) We houden ook nog even halt bij de Panda Express om een bordje te delen met kip en noodles voor de kleine honger.

Het is intussen 21u en tijd nu om door te rijden naar Modesto, maar niet zonder te stoppen bij een Walmart :) Het lijkt ons handig om alvast een deel van onze aankopen nu te doen, zodat we weer tijd sparen morgen. Zo kopen we een hele grote frigobox, een elektrische matraspomp, hoofdkussens, bekers, etc... De rest houden we voor morgen. Wat handig toch dat Walmart 24/24u open is! :) Om half 11 arriveren we dan uiteindelijk aan ons hotel, doodmoe. Tijd om nu te gaan slapen, morgen is het camping-time!