On our way to Volcano National Park!

Verenigde Staten, Hilo

Om 5u gaat onze biologische wekker af. Het is net of we wakker worden in een volière met wel duizenden vogels, zo gek! Hoewel het een kort nachtje was van amper 5u slaap, hebben we toch goed geslapen.

Time for a shower! Laten we die jetlag er maar eens afspoelen 😉 Ives heeft zich al in de hangmat gestort, terwijl ik de bagage een beetje uitsorteer. Toch maar blij dat ons gerief wat gemixt zat in beide valiezen, anders had één van ons toch een probleem 😁

De eigenaars van de airbnb houden een garage sale omdat ze gaan verhuizen. Ives had er weer heel wat spullen zien liggen om mee te nemen, maar ze waren hem net voor 😉

Om 8u30 zijn we al op pad en onze eerste stop is Big Island Juice Company voor ontbijt. Bekend om zijn acai bowls, willen we dit zeker eens testen! Ik koos voor de Aloha bowl en Ives voor de Cookie Monster bowl. Het lijkt wel één groot ijsje van gemixt/bevrozen fruit, met granola, noten en fruit on top! Yummie...

Daarna wandelen we naar de Farmers Market, niet zo ver hiervandaan. We kopen wat leuke hebbedingetjes en natuurlijk ook wat lekkers voor straks. Ives is helemaal verkocht aan de homemade Gingerade met Tumeric. Een soort van iced tea gemaakt van gember en kurkuma. Héél speciaal 😊 hij vond het zo lekker dat hij nog is teruggelopen voor een tweede fles.

Er stond zelfs een man met 2 hondjes die hij te koop aanbood, zo schattig! Een mix tussen chihuahua en vlinderhondje, ze waren amper 10 weken oud! Ik zou er zo ééntje meegenomen hebben! Hihi...

Op de markt kopen we ook nog wat dragonfruit en ananas. En dan is het tijd om door te rijden. Het gaat richting Pahoa, een kleiner hippiedorpje op weg naar zee. Alles rondom de wegen hier is knalgroen, het is te merken dat we aan de rainy side van Big Island zitten 😊

Net voor we starten met een scenic road (number 132) naar Kalapana, stoppen we nog bij de KTA supermarket om wat te halen voor de lunch. Het wordt rijst met edamame en voor ieder een bakje verse poké vis! Dan zijn we vertrokken voor een uurtje langsheen de slingerende 132. Het is een rustige, prachtige weg door het groen, met af en toe aan de linkerzijde zicht op de ruwe zee en de zwarte lavarotsen, prachtig! De hemel staat strakblauw vandaag.

We stoppen op 2 plaatsjes, Ahalunui Tide pool, een natuurlijk zwembad in de zee waar door het tij af en toe wat nieuw water instroomt. Veel spelende kinderen, en families, superdruk. We nemen enkel wat kiekjes en rijden weer verder.

Isaac Hale Park is onze volgende stop. Hier vinden we een picknickbankje met zicht op de golven. Het weer is op zijn minst 'hot' te noemen, dus we plaatsen ons in de schaduw op het bankje om onze lunch te verorberen. Zo'n klein uurtje vertoeven we hier, daarna rijden we op ons gemakje door tot onze eindbestemming van vandaag: Volcano National Park.

Op 4000 feet hoogte daalt de temperatuur ook meteen met 10 graden minder. 20 graden, zwaarbewolkt, en hier en daar een spatje regen.

In de lobby van Volcano House hebben we nog eens even Wifi. Ik kreeg een e-mail dat voor onze hike van morgenvroeg dat er geen lavaflow zal te zien zijn. De vulkaan is weer even gestopt met spuwen... verdorie. We krijgen de kans om te annuleren met refund of om de hike te verplaatsen naar een andere datum als er wél weer lavaflow is. Dat vinden we wel balen... aangezien we de komende week niet meer zo dichtbij de hike zitten. De hike start nl al om 4u30 in de ochtend...

We cancellen de hike, waardoor we plots wel met heel wat 'free-time' zitten 😉 We krijgen allebei een klopje van de hamer en besluiten vroeg te gaan slapen. Om 20u liggen we al in ons bed, wanneer om 22u iemand kei hard staat te bonken op de deur van onze cabin. Ik hoor alleen maar het woord luggage, dus ik ben instant blij wanneer iemand met onze vermiste koffer voor de deur staat! 😊

Tomorrow's another day!
Ellen & Ives

Mmmm poké! En die acai bowls, jummie seg! Zalig, die felgroene baantjes...en zeker het contrast met de zwarte lava is prachtig!

Elisa en Tim 2017-05-28 20:58:26

Leuk verslag en prachtige foto's. Genieten, genieten !! Xxx

Laurette 2017-05-28 21:29:02

Blij dat de valies ook nog besloten heeft deel te nemen aan de reis😉 Zo leuk om elke dag een mailtje te krijgen met een nieuw reisverslag. Spijtig vd hike maar weer een reden om nog ne keer terug te keren. Dikke knuffels xxxx