Malibu - LAX

Verenigde Staten, Los Angeles

Er komt een einde aan alle mooie liedjes... jammer genoeg ook aan ons USA avontuur :( We checken vanochtend uit bij Karen en Chase. Ze hebben een briefje achtergelaten omdat ze beiden vroeg moesten gaan werken, zo lief :) We ontbijten nog op ons gemakje in de keuken en daarna ruimen we op en zetten alles in de auto. Het is warm vandaag, zo mogelijk NOG heter dan gisteren :O Zoals ze voorspelde gisteren tijdens het weerprogramma, zouden de temperaturen vandaag stijgen naar 40 graden...

We rijden deze morgen naar het Chinese Theater op Hollywood Boulevard. Het is er een drukte van jewelste! De public parking vraagt 2,5 dollar per 12 minuten, met een maximum van 20 dollar, dan zullen we ineens maar lang genoeg blijven ;) We parkeren bovenop het dak van de parking en smelten bijna weg... inmiddels is het bijna 40 graden: 'feeling hot hot hot' :D

Chinese Theater trekt heel wat bosjes toeristen, ook de souvenirshops puilen uit van het volk! We nemen heel wat foto's bij de befaamde Hollywood sterren en namen die hier in het trottoir liggen te pronken. Als we de Hollywood Boulevard wat zijn beu gezien, wandelen we binnen voor onze snelle lunch bij Hooters. We bestellen chicken wings, en omdat we niet kunnen kiezen welke saus/marinade, kiezen we 2 verschillende :) De habanero BBQ en de Daytona...mmmmmm... lekker :p

We doneren nog een vrije gift voor de Hooters Pink Bracelet, voor het steunen van borstkanker :) daarna zijn we ervandoor en gaat het richting Griffith Park Observatory. Hier heb je een redelijk mooi zicht op de Hollywoodsign. We rijden dus helemaal naar boven, de weg slingert naar de heuveltop met zicht op LA. Ook hier is het mega-druk!

We zijn een beetje moe-gereden... het weer is ook bloedheet (maar we klagen niet! Airco is our best friend :)

Normaalgezien was het plan vandaag om naar Balboa Island te rijden in Newport Beach. Maar Ives heeft geen zin meer in een uur rijden en een uur terug... niet wanneer we nog de baggage moeten wegen en pakken ;) Hij heeft eigenlijk wel gelijk, dus we besluiten om rond 15u naar het luchthavenhotel te rijden en alvast in te checken en de wagen uit te kuisen en leeg te halen!

Je hebt geen idee wat een mens allemaal in de auto heeft steken na 3 weken!! haha... Het was precies een hele volksverhuis... niet normaal :) het zal puzzelen worden om de bagage in te pakken :) Maar voor we aan dat huzarenwerk beginnen gaan we eerst nog een uurtje dobberen in het zwembad en de zon nog een beetje opslorpen ;) Straks in Belgie is het waarschijnlijk weer koud en regenachtig :(

Na ons dobbermoment, start ik met het laden van de valiezen. Na een heel uur puzzelen, komen we uit op 22,5 kilo, 22,7 kilo en 21,9 kilo :) LOL We hebben dus nog een héél klein beetje overschot :D (de maximum zit op 23 kilo per valies). Maar voila, we zijn content dat alles erin zit!

Nu is het tijd om te gaan eten, en dat doen we hier vlakbij in Manhattan Beach bij Four Daughters Kitchen, ONGELOOFLIJK goed gegeten!! We hebben een beetje rondgereden in de straat die de receptie ons meegaf vol resto's en deze plek zag er redelijk drukbezet uit. We hebben ons meteen geparkeerd en zijn aan de toog gaan zitten. Wijntje, apero... en dan 2 reuze-burgers met lichtroze, gebakken vlees... mmmmmm... het mocht zo goed maar niet zijn! ;)

Morgen is het weeral voorbij met dat geweldige vliegtuigeten, haha... :D

De laatste dagen zijn jammer genoeg veel te snel gegaan. Hoewel we in 2007 helemaal geen hoge pet op hadden van Los Angeles, hebben we ons deze keer geweldig geamuseerd. We denken dat het ook wel te maken heeft met de locatie waar we nu verbleven, ver van de toeristen en heel rustig daar in Malibu! We komen absoluut nog eens terug... :)

Wanneer jullie dit lezen zijn we klaar om te vertrekken naar ons Belgenlandje, klaar om een nieuwe reis te plannen ;)

Thanks for all you readers, and see you very soon...