Sprookjesachtig Bryce

Verenigde Staten, Utah

Ik heb vannacht een patch Voltare geplakt vanwege de stekende pijn :( je wil je 's nachts draaien om op die schouder te slapen, en dat gaat niet.

We stonden pas op tegen half 10, en eigenlijk hebben we tijdens de reis best al veel uitgeslapen, ik ben dat niet gewoon tijdens onze reizen :) Meestal staat de wekker dan om 6u... maar ik moet zeggen dat het me nu niet stoort, integendeel... :-)

We willen deze ochtend EINDELIJK een wasje gaan draaien. Om de hoek van het motel is een laundry, dus we wassen 3 machientjes tegelijk (is maar 30 minuten) en dan nog 30 min. droogkast, dus dat valt wel mee! Terwijl de was draait gaan we trouwens boodschappen doen, we kopen cornflakes, plastic kommetjes, fruit (pruimen, appels en blueberry's).

We zijn pas tegen de middag goed en wel vertrokken uit Springdale, en we besluiten geen hike te doen op dit uur van de dag (middag) in Zion.
Onze eindbestemming om te slapen ligt in Escalante, en toeval wil dat Bryce er niet zo ver van ligt. Als we nu 3u rijden tot Bryce, dan is het al iets later (en draaglijker) om DAAR te gaan wandelen. En dat doen we :)

We komen onderweg nog iets tegen waar je kan zitten aan de rivier en iets kan drinken, we pakken dus een pitstop en gaan in een leuke schommelbank ziten waar het water langs je heen kabbelt... zonneke op de neus... zalig! :)

In Bryce lopen we een klein stukje van de Fairy Loop, maar die is verschrikkelijk zwaar, wel heel mooi, maar ik denk dat we maar 700 meter naar beneden zijn gestapt (we moesten ook nog terug!) dus we zijn wijselijk omgekeerd met de nodige adempauzes.

Wat we dan gezien hebben op die kleine afstand was wel mooi! Oranje kleurtjes, en steile afgronden! Prachtig.

Bryce bezochten we al eens in 2007, maar we deden geen trail. Gewoon met de auto op de verschillende uitkijkpunten naast de straat gestopt destijds. Dit was echt wel de moeite... we vonden het toen geen supermooi park, maar we herzien nu toch onze mening :)

Het is 16u als we het park te verlaten, klein ritje van een uur naar Escalante (een gat waar niks te zien is) maar wel veel hikes te doen zijn.

Er is 1 winkel en 2 motels, en dan heb je de camping waar wij slapen (met cabins of met je eigen tent).
We slapen in een kleine cabin, enkel een bed en een lampje :) zo schattig! Er zijn er maar 6 dus het is geen massa ;)

Eten doen we hier in de resto van de camping, niks fancy, ze hebben alleen sandwiches, slaatjes en pizza.
We besluiten een pizza te delen, we zijn geleerd :) haha... de porties zijn anders echt niet normaal!

Het is donker en we slapen alweer vroeg (21u) we horen buiten de cabins nog wat gebabbel van de buren en andere cabins,
maar al snel ben ik in dromenland...