A day at Otavi Vineyards 💕

Namibië, Otavi Vineyards

Goooodmorning Otavi 🤩

Wat een zaaaalige nacht seg... prinsheerlijk geslapen! 😄 We krijgen ontbijt om 9u hierboven aan de receptie. Er is één gigantisch lange tafel, maar aangezien er bijna geen gasten zijn, kunnen we naast elkaar genieten en eten van de view 😋

We krijgen 2 spiegeleitjes, warme tomaatjes, spek en zelfgebakken brood. Er is ook verse fruitsla en muesli, we komen dus niks tekort!

We zitten hier een tijdje te babbelen met een Duits koppel dat toevallig ook aanstaande dinsdag weer naar huis vliegt. We ontdekken dus dat we op hetzelfde vliegtuig zullen zitten 😄

Rond half 11 trekken we onze wandelschoenen aan voor een wandeling op hun terrein van ongeveer 8km. We doorkruisen 3 verschillende terreinen met gates, de laatste is "game terrain" en hier spotten we kudu en parelhoentjes 😁

Onze tussenstop is bij de naaste familie bij de Thonninghi Winecellar, ook zij maken wijn, maar andere omdat ze hoger gelegen zijn.
We treffen Ramón, de neef van de eigenaar en we babbelen een tijdje. Héél gezellig!

Daarna is het tijd om onze hike weer terug te ondernemen, en we schrikken ervan hoe heet het is ondertussen (12u en 30 graden).

Morgen hebben we hier op de wijngaard nog een volledige dag, wat maakt dat we spontaan beslissen om de bagage al klaar te maken. Dat spaart ons tijd de laatste dag in Windhoek 😉

Nog een laatste handwasje dat we buiten hangen in de brandende zon, en dan is het tijd voor een aperitiefje 🥂
Om 17u legen we de rest van onze fles die we gisteren kregen 🥰 en dat doen we boven waar we ons ontbijt krijgen. Het is weekend, en de vriendinnen van MJ (receptioniste) komen langs.

Eén van hun geeft enorm om straathonden en heeft er 6 bij die ze opgevangen heeft, inclusief een recent pupje van amper 4 weken oud. Zooooooo schattig 😍 Max ontfermt zich er al over 🤭

Tegen 18u krijgen we honger en gaan we terug naar onze cottage. We prepareren zoete aardappelblokjes, pompoen, courgette, ajuin en babychampignons met curry en vlees 😋
Als de zon is verdwenen is het hier plots geen 25 graden meer, maar 15! Vanochtend stond er zelfs vorst op onze auto 🙈 Gelukkig hebben we een vuurtje in ons huisje, en overdag is het heel warm. We klagen niet! 🤩

Morgen nog één laatste dagje relaxen hier op de wijngaard. We hebben het hier prima naar onze zin 🥰

Tot morgen!

Ellen & Ives

groetjes

Paul en Christiane 2023-07-09 10:44:21

Kriebelt het niet om het puppytje mee te brengen?😉😍 Grt, p&c

Christiane 2023-07-09 12:23:53

nu nog lekker genieten van de laatste dagen op een pracht lokatie.vergeet het zand niet goed eruit te kloppen want het zit overal hoor

Vera 2023-07-09 14:50:43

ooooh da puppytje, cutiepie xxx