Paul Do Mar ๐ŸŒŠ and some shopping ๐Ÿ˜Š๐Ÿ›

Portugal, Paul Do Mar

Vanochtend zijn we vertrokken zo rond 9u30 en het zal een slenterdagje worden, na al die extra kilometers van gisteren ๐Ÿ˜„

We rijden in de ochtend naar het dorpje aan zee, Paul Do Mar. Je ziet er geen kat, alleen wij en een handjevol locals. We struinen er door de hele kleine straatjes met kleurrijke huisjes en drinken er een tasje koffie. Ondertussen wordt de visvangst volop binnengehaald en zien we mannen met wetsuits hun vis op de kant gooien in bakken en emmers. Daarna zie je ze met dezelfde emmers alle restaurantjes passeren. Grappig, echt back to basics, komt geen vismarkt bij kijken! ๐Ÿ˜๐Ÿ‘

Daarna rijden we richting noorden van Funchal. We gaan wat wandelen door de shopping mall van Madeira, al stelt die niet zo heel veel bijzonder voor. De solden zijn nu 3 dagen bezig hier, en we kunnen toch wat afgeprijsde leuke dingetjes scoren ๐Ÿ˜‰

Om 18u arriveren we weer op onze oude vertrouwde plek, de haven van Calheta. We hebben honger gekregen en bestellen een pizza margherita met rucola om te delen en als hoofdgerecht neemt Ives de pasta bolognese en ik de pasta aglio, olio en pepperoncino ๐Ÿ˜
Ons buikje rondgegeten en nog een kleine wandeling rond de haven.

Leuke afsluiter van een rustiger dagje ๐Ÿ˜Š

Op tijd in bed vanavond, want morgen staat de langste hike op de planning: de "Caminho do Pinaculo e Folhadal" van om en bij de 18km.

Tot morgen!

Ellen & Ives

prachtig eiland

paul en christiane 2021-06-29 07:42:33

Dit is echt hoe vakantie hoort te zijn! Zo mooi, zo avontuurlijk en vol verassingen van de natuur โค๏ธ

Annick 2021-06-29 08:01:03

Jullie zijn overal alleen zo te zien, zalig, no stress, lekker eten, tot morgen๐Ÿ•๐Ÿฃ๐Ÿจ