Lagoa do Vento & Alecrim 🌿☀️

Portugal, Rabaçal

Goodmorning!! 🤗

Toch nog maar een wandelingske gepland vandaag, goed voor zo'n 8km 😉

We vertrekken rond 8u30 naar Rabaçal, waar de hike vertrekt naar Lagoa do Vento en levada do Alecrim. Nabij de parking volgen we de bordjes en zitten al snel op het pad dat weer naast de levada loopt.

Hier en daar piept het zonnetje tussen de bomen, maar het is nog heerlijk koel vandaag. Geen wolkje aan de lucht, het belooft een hete dag te worden! ☀️

Na een dik uurtje stappen zijn we aan de waterval van Alecrim. Hij zit wat verscholen in de verte, maar we zijn hier helemaal alleen en het is genieten! De route hiernaartoe was volledig plat, dus prima te doen.

Als er nog 2 mensen toekomen pakken we onze spullen en keren een stukje terug op het pad. Na een 500m komen we aan een splitsing die de weg wijst naar Lagoa do Vento. Dit is wél weer een pittige daling, gelukkig wel volledig in de schaduw 😄

Maar als je die laatste draai neemt en dan de waterval ziet... phew!

WAT
EEN
WATERVAL
😍

De mooiste totnogtoe vinden we... en de moeite om hier mijn schoenen eens uit te trekken en pootje te baden 😜 Lang heeft het niet geduurd want het water is ijskoud! Ook hier is nog niemand... we hebben de plek voor ons alleen.

Ives haalt de drone nog eens boven, tot er na een halfuurtje een groepje van 10 mensen komt aanzetten. Tijd om weer in te pakken 😉

We stappen het stuk weer tot boven, hijgend en puffend van al dat klimwerk 😂😂
En eens we weer op het pad zijn volgen we de aanwijzing Casa de Rabaçal. Het is middag, en we hebben wel zin gekregen in iets lekkers.

Een klein uurtje stappen en we zijn er! Het terras blinkt al in de zon en we zetten ons aan één van de bankjes. Ives bestelt de lemon merengue taart, en ik kies voor het slaatje met kip 😋 Lekker!

We besluiten dat het genoeg geweest is wat betreft wandelen. Het is ook de laatste dag in Calheta, want morgen gaan we weer naar de hoofdstad Funchal voor de laatste 2 dagen...
Time flies 😁

Er vertrekt hier van aan het cafehuisje in Rabaçal een minibus naar boven. Zo kunnen we vermijden dat we die ganse asfaltweg naar boven nog moeten klimmen in volle zon. Twijfelen we ook niet lang aan, de trip kost 3 euro pp one way 😄👍

Als we weer boven worden gedropt aan onze auto staan er wilde koeien die hier en daar gras eten tussen de geparkeerde auto's. Levert nogal hilarische beelden op 😂

Pooltime! ☀️
Om 14u zijn we weer thuis, tijd om wat te rusten en te lezen... kan ook wel eens deugd doen! 😁

En zo rond 19u rijden we naar Engheno Velho Restaurant voor een heuse spies of 'espetada' van steak met milho frito (kroketjes van polenta) en een slaatje. Yum yum! 🤤👌

Met gevulde buikjes rijden we weer naar huis, kijken naar de voetbal op TV (de Italianen waren écht wel beter 🙊) en dan is het bedtime!
Op naar morgen!

Slaaplekker,
Ellen & Ives

Hou die blauwe lucht maar in gedachten want hier is t gene vette, maar geniet dubbel en dik van jullie laatste dagen, tot maandag liefies

Marinaatje 2021-07-03 22:15:47

Zalig dagje alweer 👌🥰!

Elisa 2021-07-04 08:03:34

inderdaad prachtige waterval

paul en christiane 2021-07-04 10:40:59

Ziet er echt een super leuke reis uit!

Klaar 2021-07-04 19:03:35

Amai, mooie foto’s , leuke verslagen, ik zou T nie kunnen denk ik (of willen) 😅 T ziet er toch allemaal behoorlijk lastig uit voor n vakantie. Maar top gedaan mannekes ☺️Hoedje af !