Aquaholic: feeling fishy @TwoStep 🐠

Verenigde Staten, Waialea Beach

8u is het vanochtend als we wakker worden. Onze laatste dag op the Big Island! Tegelijkertijd teleurgesteld omdat we al weg moeten, maar aan de andere kant ook heel erg benieuwd naar het volgende eiland! 😊

We ontbijten op het appartement. Voor mij is dat yoghurt met fruit en voor Ives een banaan-slagroomtaart 😂😂.
Vandaag staat er een snorkeltocht op het programma. Ofwel aan het Captain Cook Monument, ofwel aan Honaunau Bay bij Two Step. De eerste vergt eerst een hike van een uur, zonder enige schaduw. Dat doet ons twijfelen...

We lezen online dat Two Step qua snorkelen zeker even mooi is als Cook, dus we besluiten het makkelijk te houden en naar Honaunau Bay te rijden.
De golven slaan hard op het zwarte lavagesteente (hier is geen strand). Two step is eigenlijk een afstapje van zwarte lavasteen, rechtstreeks de zee in.

We duiken rechtstreeks het water in vanop de kant om te vermijden dat we met de golven opnieuw tegen de lava worden gebeukt.

Wat een onderwaterwereld! 😍 Het koraal is ongeveer 3 meter onder water, dus je kan er (gelukkig) niet op trappen. We zien heel veel gele visjes en hier en daar ook zwarte en blauwe 😊 en op het einde zwom er zelfs nog een reusachtige schildpad voorbij! 😍😍 Wauw...

Ik denk dat we zeker meer dan een uur in het water hebben gedobberd tot we het moe waren. Even opdrogen op de kant, en daarna vertrokken. We willen nog wat gaan zwemmen in de oceaan, liefst mét strand. Alle mooie stranden liggen noordelijker, dus we rijden tot Waialea Beach.

Onderweg maken we een stop voor lunch. In de Choicemarket koopt Ives kip met rijst en ik een sushirol, maar die is echt niet te vreten 😒. Ik eet hem dan ook niet verder op.

Van hieruit is het nog een uurtje rijden naar Waialea Beach, een prachtig strand waar vooral locals komen zwemmen. De zandstrook is niet heel breed, maar er zijn heel wat bomen die genoeg schaduw geven. Het water is heerlijk verkoelend en het is ook leuk mensen kijken. De lokale jeugd maakt er een sport van om om ter langste onder water een dikke steen te verslepen. Ongelofelijk hoe ver sommigen geraken en ook hoelang die onder water blijven!

We amuseren ons tot een uur of 6, en dan spoelen we het zoute water van ons af onder de buitendouche. Ons appartement is een halfuurtje terug rijden. Time to pack the luggage! Morgen vliegen we naar Maui! 😍🌴☉

Mahalo,
Ellen

Awww, jullie avonturen zijn weer ni te evenaren ... schitterend !!! ❤️❤️❤️

Moekie 2017-06-06 12:26:20

Zo tof jullie avonturen op de voet te kunnen volgen. Dit klinkt als een superdag! Wauw! Ps mijn reactie op de manta snorkeltocht ging in cyberspace verloren. Ik probeer het later nog eens. Enjoy!!@!😙🏞

Pat en ilse 2017-06-06 13:27:51

Wat een heerlijk relaxt dagje! Heel veel plezier op het volgende eiland!

Anja 2017-06-06 16:53:48

Wat een prachtige ervaringen op Big Island, benieuwd naar jullie ervaringen op Maui. Wij gaan van de zomer Hawaii voor het eerst bezoeken, ik ben erg benieuwd. Kom al heerlijk in de stemming.