Grand Canyon - Rte 66 - Kingman

Verenigde Staten, Dearing

Howdy folks! :-)

Vanmorgen ging de wekker alweer af om 8u en de valiezen werden ingepakt. Voor we gisteren zijn gaan slapen hebben we ons reisplan/route even aangepast voor vandaag en morgen. John en Dolores (Mexicaanse familie) die we hadden leren kennen in Yosemite hadden toen al voorgesteld van te passeren als het ons paste. Eigenlijk leek ons dat wel een leuk plan!

Dus in plaats van vandaag maar tot in Williams te rijden (wat maar op een uurtje rijden is van Grand Canyon) besloten we van vandaag nog wat uitzichtpunten van de Grand Canyon te bekijken en daarna door te rijden tot zover we konden, liefst tot in Kingman, op de route 66. Zo halen we al een heel stuk in dat voor morgen pas voorzien was. John en Dolores wonen in Hesperia, tussen Barstow en Los Angeles, dus dat ligt niet echt buiten onze oorspronkelijke route, alleen moeten we het een beetje praktischer inplannen

We bekijken 3 verschillende uitkijkpunten van de Grand Canyon, we vinden het wel indrukwekkend, maar toch is er voor ons niet zoveel verschil tussen alle uitzichtpunten, dus we vinden het voldoende als we de kiekjes genomen hebben vanop Mohave Point, Hopi Point, The Abyss en als laatste Hermits Rest. We nemen de shuttlebus terug naar de parking waar we gepakeerd staan en rijden meteen door richting Williams. Hier arriveren we om 1pm, hier gingen we normaal gezien slapen vanavond op een camping, maar gezien het nog vroeg is en we toch geen zin hebben in kamperen rijden we door zover we kunnen, via de Route 66, zodat we morgen een korter stuk moeten rijden tot Hesperia.

We komen in het eerste Rte 66 dorp/ Seligman en we zien er een barakske staan met "Burgers", lijkt ons wel zoiets mega-kitsch maar we stappen toch uit en stappen dus binnen bij de Snow Cab (zo noemde het) echt de moeite! Héél lekkere burgers, het hangt hier echt knalvol met stickers binnen en ziet er compleet rommelig uit, maar alles herinnert je aan de Rte 66 en t heeft wel iets.

We kijken even in enkele souvenirshops langs de straat, maar als je één gezien hebt… you’ve seen them all… weet je wel
We moeten nog 2 uur rijden tot aan Kingman, daar zouden we toch zeker willen eindigen… en iets willen zoeken om te slapen, want ja, onze kampeerplaats in Williams is opgezegd…

Kingman is groter dan de andere Route 66 plaatskes, maar uiteindelijk bestaat het uit niet meer dan 10 hotels/motels, een Burger King, Mac Donalds, Jack in the Box, Denny’s en een Taco Bell. That’s it. We proberen de Days Inn uit omdat daar staat "heated pool" en "wireless internet".

Ik vraag binnen even wat het gaat kosten en ze zegt 50 dollar voor een kamer met 2 queensize bedden (tax in) dus dat is een koopje! hihi… Ik zeg haar dat het oké is en we checken in. Eens we aan de achterkant van het gebouw zijn, loopt er maar een raar volkske rond zenne, mannen met tattoo’s, bierfleskes à volonté, en de kerel in de kamer naast ons staat net op zn balkon met zn huisdier, een mega-grote slang
Man man… waar zijn we nu weer terechtgekomen… we zitten precies in ne slechte speelfilm ofzo.

Enfin, de kamer is proper en we zitten achter gesloten deur… dus. Alleen nu nog wat lawaai naast ons horen we de mannen met zn alleen pintjes drinken op het balkon. Maar ik probeer er gewoon niet aan te denken, haha…

Morgenvroeg zijn we alweer weg, en als onze auto er dan nog staat dan ist oké :-D
We zijn een een uurtje geleden nog even iets gaan eten in Taco Bell hier rechtover, ewel… voor een fast-food restaurant hadden ze heerlijke taco’s! Mmmm… het is niet te zwaar spul om te verteren, tenzij je natuurlijk de FIRE HOT sauce neemt zoals Ives, haha… maar we hebben toch weer maar lekker gegeten!

We hebben daarnet ook nog even gebeld met John om af te spreken voor morgenavond en we hebben een afspraak om 7 pm in Hesperia voor een etentje in een italiaans restaurantje. Ze stonden erop dat we bleven slapen, dus dat lijkt ons wel leuk.

Het is alleszins weer iets om naar uit te kijken in ons avontuur!