Yellowstone - Jackson

Verenigde Staten, Jackson

De eerste week zit er meer dan op van onze vakantie, en we schrikken zelf van hoeveel we al gezien hebben! We komen echt ogen tekort :)

Onze wekker loopt af om… 4u45...

Hebben wij karakter of wat? haha… :)) We wilden in Grand Teton (park aansluitend aan Yellowstone) de zonsopgang meepikken van de Grand Tetons bergen!

Wij dus met dikke opgezwollen ogen den auto in, pikkedonker en -2°C… zotten noemen ze da! haha… :))

Maar we hebben echt met 2 ons ogen OPENgehouden, want met die lichten van den auto in de stekedonker, trek je dus alleen maar herten en andere beesten aan. En het laatste wat we wilden was een elk of beer door onze voorruit! We zijn wel verzekerd voor glasbreuk, maar euh… dat is wel wat anders ;)

De zon begon op te komen terwijl we potverdikke al een halfuur stonden te wachten aan het rode licht van de roadworks aan de ingang van het park. Tsja… ik zag de zonsopgang dus letterlijk aan mijne neus voorbijgaan… pffff… teleurstelling alom natuurlijk! Je staat niet zo vroeg op om een bulldozer te zien blinken in de zonsopgang… maar ja :(

We waren rond 7u in Colter Bay, de eerste stop waar je de mooie besneeuwde pieken ziet en ik ben daar naar beneden gespurt!! De bergen waren nog nét mooi roze en ik het was nog enkele luttele seconden en alles was gewoon grijs…

Ives is in de auto blijven zitten, en dan zie ik daar dus om 7u bij toeval een laundry die open is! :)

Ik zeul de vuile was naar de laundry en begin aan dat zooitje om het weer proper en fris te krijgen. En waar leg je nou het snelste contact? Juist, aan het wasmachien :)

Ik leer Harry Eagle kennen, 62 en komt van Florida voor de eerste keer kamperen in Yellowstone en Tetons. Hij had zich een beetje schromelijk vergist van kledij, want hij had geen pull bij, en geen lange broek. Zn hond reisde ook mee, en die zn waterkom was vanmorgen bevrozen, moet ni vragen :) brrrr...

We kletsen wat over Florida, en nadat mijn wasje droog is gezwierd, kunnen we er weer tegenaan en zullen we eens beginnen aan de Tetons!

De ranger bij Colter Bay zegt ons dat mensen vanmorgen heel vroeg Mooose met jongen hebben gespot tijdens hun 2 mile hike rond Colter Bay. Hmm… beren hebben we nog niet gezien, maar een moose zou ook wel leuk zijn! We starten aan de trail en na een 2-tal uurtjes geven we het op, geen moose gezien we zijn op de parking en we rijden naar de River Road, een dirtroad die alleen te rijden is met een 4×4.

Hier zien we na een hoop op en weer gehobbel een pronghorn wegspringen! :)

We dachten die dirtroad "eens snel" te doen… bijna 3u hebben we erop gereden! Het is wel leuk hoor (én we hebben ook 2 Moose's gezien!!!).

We bekijken ook nog Schwabacher Landing en Mormon Row met de Tetons op achtergrond, en het vreemde is dat op foto, we zelf vinden dat het zo fake lijkt het is net alsof ze een doek achter ons hebben gehangen :-D

Genoeg even van alles nu, het is warm, ongeveer 23°C en we willen inchecken in ons motel in Jackson. Maar we scheuren van de honger dus we gaan eerst ons buikje rondeten en dat doen we in de steakhouse van de Cowboy Bar. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm… ZO lekker gegeten! Heel prijzig, maar nadat we de afgelopen dagen eigenlijk weinig hebben gegeten ‘s avonds (raar maar waar) vonden we dat we ons dat wel eens konden permitteren ;)

Ives had de steak met champignons en lookfrieten en ik probeerde de elk-steak met gebakken petatjes en spinazie. Smaakte allemaal weer prima!
We rijden onze automobiel nog even door de carwash, en hij is weer proper! ;-)

Daarna inchecken, en meteen bed in, morgen is een lange rijdag… helemaal tot Torrey!