Roadtrip to Vancouver

Verenigde Staten, Vancouver

We waren weer bij de eersten aan het ontbijt, een beetje later ook weer Chip en Betsy! :)
Onze buikskes volgepropt... en dan de valiezen in de auto en rond 9u30 waren we op pad richting Mukilteo waar we de ferry zouden nemen naar Whidbey Island.
Whidbey Island ligt eigenlijk parallel met de autostrade naar Vancouver, dus is eigenlijk een 'leukere' manier om er te geraken,
je rijdt door het groen en doet er wel wat langer over, én het is een 15 min. overzet met de ferry, dus Ives natuurlijk helemaal happy :))

We schrikken wel van de temperatuur, want vandaag is het "typisch Seattle weer" 16°C en bewolkt (of zeg maar: grijs!)
hier houden we dus niet van, en met de wind is het berekoud!! We doen dan maar een extra vestje aan ;-)

Whidbey Island is echt niet veel bekijks, maar staat befaamd om zijn artisanaal bereide vlaaien! We zijn dus tegen de middag ook gestopt op lekkere pie en een tas warm om te drinken ;)

Ik nam de braambessentaart met bolletje ijs en Ives de rabarbertaart... heel leuk plaatsje, je zit in een superleuk cafeetje in zo'n farm, mooi uitzicht op een weelderige tuin, en de slakken kruipen zelf tegen de ramen aan :p
De taart was superzoet, maar wel lekker!

Na de taart reden we in één stuk door tot Vancouver, wat toch nog 200km was. Ik heb het voor mekaar gekregen tijdens de rit 2u te slapen (zo moe!)
en aan de bordercontrole was het superkalm, dus we konden zo door.

Rond 16u waren we in Vancouver en ik moet zeggen: ik had meteen een leuk gevoel bij de stad! Groen en toch buildings, bussen rijden via kabels bovenaan, dus geen uitlaatgassen, sommige straten mag je tussen bepaalde tijdstippen gewoon niet inrijden!

De straten IN de stad zelf kan je vergelijken met Keyserlei, bomen overal, terrasjes, en winkels. Voornamelijk ook jong publiek :)

De B&B is een pareltje! We slapen in Molly's Room, en alles is tiptop! Michael en Lynn hebben aan alle kleine details gedacht in de kamer, en een fridge is gevuld met drinken waarvoor je niks extra dient te betalen. Er staat zelfs een laptopje in elke kamer voor gratis gebruik.
Michael is een kok van opleiding, de ontbijten staan er hiervoor bekend, dus ben heel benieuwd naar het ontbijt van morgen ;)

Sarah en mijn broer zien we morgenvroeg, ze zullen hier arriveren rond 9u in de ochtend.

Om 8u30 reserveerden we bij Joe Fortes, befaamd om de volledige krab die je moet uiteen prutsen en eten :p
We gaan dus eerst nog een beetje shoppen (gescoord: een sticker van Vancouver om bij op de valies te plakken, een jeans en een stel oorbellen)
gezien we na deze trip niet veel shops meer gaan tegenkomen, kan ik het maar beter nu kopen ;)

Het eten was lekker! Veel gepruts, en op n gegeven moment zag ik Ives zo opgaan in het peuteren in de krabbepoten, dat ik het zeker wist:
ik heb "Survival Man" bij, ik zal dus nooit honger lijden als we op een eiland zitten! haha :))

Na ons etentje zit het er weeral op voor vandaag. Mijn kuiten zijn helemaal opgestijfd van te zitten en doen vreselijk veel pijn :(
Hopelijk wordt dat beter met de dagen... NUL conditie van een maand thuis plat liggen... :(