On our way to Otavi ๐Ÿ‡๐Ÿฅ‚๐ŸŒฑ

Namibiรซ, Otavi

We zijn eruit ๐Ÿ™‹‍โ™€๏ธ
Onze nek doet zoveel zeer dat we besloten hebben geen extra nacht meer te spenderen in Onguma. Uiteraard ook omdat we hier niet zo content zijn, en op vakantie moet je vooral naar jezelf zien én je comfort! ๐Ÿ˜‰

Ik bel met Diane van Otavi Vineyards, en het huisje dat geboekt was voor ons voor 2 nachten, worden er dus nu 3! ๐Ÿ˜๐Ÿ‘

Deze happy campers (don't mind the sarcasm ๐Ÿ˜„) pakken dus de tent in, maar niet vooraleer hem volledig leeg te halen. We are done camping for this trip! ๐ŸคŸ๐Ÿ˜Ž

Om 8u30 zijn we vertrokken, delen onderweg nog wat water uit (only happy faces ๐Ÿ˜๐Ÿฅฐ) en rijden richting Tsumeb - een stadje op 80km van Onguma en zowat in de helft van onze eindbestemming.

We stoppen net voor Tsumeb centrum bij het benzinestation. Achterin is een spa gelegen (gekke ligging) maar ze krijgt goeie reviews, dus we wagen het erop ๐Ÿ˜œ Ze heeft direct tijd, maar is alleen. Het wordt dus ieder om de beurt.

Ik ga eerst en Ives beslist dat uurtje om de auto te laten kuisen. Mannekes! Die massage doet zeer en deugd tegelijk! Mijn lijf wordt duchtig gereviseerd, zodat ik er weer effe tegen kan ๐Ÿ˜„๐Ÿ‘
Daarna is het aan Ives en zit ik buiten in't zonneke bij het tankstation. Taking it easy today...

In het centrum van Tsumeb is een hippe koffiebar, wat je vanbuitenuit nooit zou aangeven. We lunchen er, en raken in gesprek met Gary, een Zuid-Afrikaan van Kaapstad.
Wel 2u zijn we aan de praat. Zo leert hij ons truukjes om beter vlees te braaien boven houtvuur en vertelt hij dat het zijn eerste vakantie in Namibië is, ondanks dat het niet ver van ZA is ๐Ÿ˜‰

Bij het afrekenen kopen we nog een zak Slow Roast koffiebonen voor thuis, wat ons betreft de lekkerste koffie die we hier al gedronken hebben.

Daarna doen we nog boodschappen bij de Pick 'n Pay en kopen groenten en kip sosaties voor de komende 3 dagen. Bij de slager om de hoek zouden ze "onder den toog" game meat verkopen, en daar koopt Ives 800gr filet van (ingevrozen). Van welk beest: verrassing! ๐Ÿ˜‚

Tsumeb is echt arm. Dat merken we als kinderen komen smeken om water of zoals deze keer: rijst. We hebben 12x 200gr rijst gekocht voor 2 euro en uitgedeeld op de parking. Weeral blije gezichten โค๏ธ

17u en klaar om nog eens 75km door te reizen tot Otavi, waar we een uurtje later arriveren.
MJ ontvangt ons met open armen aan de receptie, samen met de woef des huizes: Max ๐Ÿฅฐ
We krijgen een flesje huiswijn mee van hun wijngaard, en daarmee is de toon hier gezet ๐Ÿ˜ Volgens mij gaan we geen spijt hebben van onze beslissing hier langer te blijven ๐Ÿ˜‰

Het huisje is klein, knus en een beetje artistiek ingericht. Omdat we hier tussen de bergen zitten is de zon hier wel sneller weg (zo vanaf half 6) en daardoor eten we dus nu in de pikdonkere op ons terras. Ik eet de spaghetti overschot en Ives begint aan zijn 800gr game meat voor de komende 3 dagen ๐Ÿ˜‚

Daarna een heerlijk warme douche en ons bed in, zalig! We waren bijna vergeten hoe het was om in een bed te slapen ๐Ÿ˜œ

Tot morgen voor meer!

Slaaplekker,
Ellen & Ives

Dat wordt een comfortabele 3 daagse. Afrikaans: heerlijk taaltje.

P&C 2023-07-08 17:24:41

Relax met alle comfort en stofvrij.al het stof van etosha is weg.genieten maar