Van de mist naar de zon ☁️🌬☀️

Portugal, Arco da Calheta

Wanneer het zonnetje verschijnt vanachter de berg, maken we ons klaar om te vertrekken.

Het is half 10 en we rijden naar boven, richting Rabaçal. Onderweg schijnt het zonnetje en we stoppen voor een koffie, buiten op het terras. Heerlijk die zonnestralen! 🥰

Boven op de berg komt de mist al optrekken en start het te miezeren, maar het deert ons niet want het is nog steeds 14 graden 😁

Levada Paul da Serra staat op de planning, een hike van 11km heen en terug door de vallei van Rabaçal. Prachtige vergezichten met onderweg een eenzame boom, ware het niet dat we vandaag enkel een muur van mist om ons heen zien 😂😂

We zetten door in de hoop dat de mist opklaart, maar het blijft miezeren en dus geven we het op na een uur. We keren weer om en rijden terug naar Calheta waarbij we merken dat westwaarts de zon schijnt en oostwaarts het regent 😁 Dat is het voordeel van Madeira: de zon schijnt altijd ERGENS op het eiland 💕

Eerst gaan we iets eten, dat doen we aan de jachthaven in Calheta. Met het zonneke op onze snoet bestellen we een aperitief: Moscow Mule en een rosé wijntje 😋 gevolgd door een pizza Serrano en een pizza Porcini... kwijl 🤤
Geen plaats meer voor hun befaamde ijscrème, maar daar komen we dan nog wel eens voor terug 🤪

Een stukje verder passeren we met de auto Lombada dos Marinheiros, een mini dorpje waar we onze auto parkeren. Schuin tegenover de kerk vertrekt een levada nova richting Prazeres, dewelke we volgen tot we het moe zijn 😄

De ohhh's en de ahhh's zijn veelvuldig van de partij. Verdorie, wat is het hier toch schoon... zelfs na een 2e bezoekje steelt het nog steeds ons hart ❤ De levada slingert op hoge toppen naast de oceaan waarbij je constant je ogen de kost kan geven op de glinsterende oceaan in de avondzon.

We lopen tot Faja Da Ovelha en keren dan terug. Wat ons betreft toch zeker één van de mooiste wandelingen hier in onze top 5 👌
Nog net voor het donker is zijn we weer aan de auto en rijden we naar ons huisje voor een warme douche en duiken we ons bed in.

Wat een fantastische dag weer, graag meer van dat! 😍

Groetjes vanop ons eiland ☀️

Ellen & Ives

Wauw, weer van die prachtige foto's. Ik zie dat jullie genieten van de prachtige natuur en ook van de pizza🍕👍😋 groetjes💋

Marinaatje 2021-12-14 18:33:58

Prachtig!! 👌🤩 Dank je wel om me te laten meegenieten, dit smaakt naar meer ☀️🥰 Genieten maar!! 🤗😘

Katleen 2021-12-14 21:01:45

Mm Mamma Mia die pizza van jou! Wat een prachtige kleuren daar en de liefde hangt duidelijk in de lucht 😍