Krabi ( Ao Nang )

Thailand, Changwat Krabi

Om 8u30 worden we gewekt door een stralend zonnetje buiten. Jammer genoeg heb ik niet zo goed geslapen vanwege die vervelende dichte neus :(
We maken ons klaar en wandelen naar het restaurant, rechttegenover onze villa.

Het onbijt ziet er heerlijk uit, en ook heel uitgebreid! Ik neem de Dried Butterfly Pea tea met veel ijs, zo lekker! Veel vers fruit een een roereitje
om de dag weer goed te beginnen ;) Ives neemt de banana roti (een dunne pannekoek met banaan, héél zoet).
Het is weer een hete dag, en het verschil in temperatuur - koude kamer versus hitte buiten - maakt dat ik weer instant hoofdpijn krijg.

Ik wil me liever niet binnen houden vandaag, en daarom gaan we Ao Nang Beach eens verkennen. Dafalganneke en klaar om te vertrekken ;)
We nemen de gratis shuttle dienst van het hotel, dat maakt dat we besloten hebben om ook geen scooter te huren. De meeste activiteiten in Krabi zijn nl.
ook per longtailboat (naar andere stranden of eilanden varen) dus de scooter is overbodig.

Krabi is voor ons echt indrukwekkend, veel ruiger dan de oostkust! De shuttle zet ons af aan de strandboulevard. We wandelen die een beetje af op het gemak,
en lopen langs talrijke winkeltjes, het voelt alsof we de kustboulevard in Belgie afwandelen :D Ik koop nog een kleedje voor enkele luttele Baht en we drinken
een lekker fris drankje op een terrasje. Mijn favoriete drankje blijft de coconut shake :p Dat is vers kokosnootschraapsel met kokosnootmelk en veel ijs; in de blender en
het geheel weer in een echte kokosnoot gieten. Precies ne milkshake :)

Het strand in Ao Nang is niet echt spectaculair en de strook is ook heel smal. Je ziet wel mensen zwemmen hier en daar, maar voornamelijk is het een komen en gaan van
longtailboats die je naar andere oorden brengen. Aangezien ik me vandaag geen 100 procent voel, houden we het bij sightseeing & relaxen bij de pool. Morgen zouden we toch echt wel
eens willen verplaatsen naar Railay Beach ofzo.

Onderweg, op het trottoir, zien we nog een klein metalen kooitje/ een val waarin een rat zit (OMG!) met een wortel. 't Is in feite zielig om te zien, ook al is het een vies beest.
Only in Thailand zeker? Kakkerlakken hebben we ook al veel gezien, gewoon af en toe zo eentje voor je voeten als je op zoek bent naar een restaurant :D

We krijgen het een beetje benauwd van de hitte, het is zeker 38 graden intussen. Op de kamer nemen we een strandzak voorzien met 2 handdoeken, die we kregen van het hotel.
Er ligt bijna niemand hier, dat maakt het wel net zo aangenaam. Het uitzicht op de ruwe rots/klif naast het zwembad doet ons wanen alsof we in Jurassic Park zitten :) Ik blijf het echt
impressionant vinden! Qua natuur heeft Krabi een streepje voor ;)

Rond een uur of 6, is het meeste van de zon bijna weg. We houden het dan ook voor bekeken en pakken weer in om een douche te nemen en ons klaar te maken voor dinner. Opnieuw nemen we de gratis shuttle, die ons weer afzet op dezelfde locatie. We lopen een eindje terug richting hotel en passeren langs het Ao Nang Cliff Resort, die een soort van pop-up restaurant op hun drive-way heeft gezet. Showcooking op de straat met tafeltjes overal... ik geef toe, het was uitnodigend. De formule all-you-can-eat was ook niet duur te noemen, maar na ons diner haden we al spijt... we ontploffen na al dat eten! haha...

We hebben een tafeltje net naast het podium van de live zangeres die nummertjes covert van Shakira tot Madonna met 'Isla Bonita', maar je verstaat er geen woord van :) volgens mij was dat noch Engels, noch Thai ;)
Maar we hebben leute gehad en veel gelachen, en Ives was ook de enige die applaudiseerde voor de zangeres :)

Tijd om weer in ons bedje te kruipen, morgen ons laatste dagje aan zee!