A ride to Lipton's seat 🏍

Sri Lanka, Dikwella

Goeiemorgen wereld!

We zijn vroeg op vandaag om ons ritje naar de theeplantages naar Lipton te ondernemen.
Dom voorziet ons van mandarijntjes, bananen en 4 pannekoeken voor onderweg 😄

Om 7u zijn we vertrokken en rijden we al slingerend omhoog terwijl de de locals ontwaken. Er wordt al stevig in de rijstvelden gewerkt.

Hoe meer we omhoog rijden, hoe frisser en hoe mistiger het wordt. Op 6600 feet zien we niet veel meer dan dikke witte pakken mist, dat belooft 🙈 maar volgens de bordjes zijn we er bijna.

Wanneer we aankomen op het topje van Lipton's Seat zijn we ietwat teleurgesteld aangezien er enkel dikke mist hangt en we geen uitzicht hebben. We wachten dan nog eventjes in het cafeetje, waar we ongevraagd ontbijt krijgen (maar wel moeten betalen 😄). Het ziet er niet echt uit, maar uit vriendelijkheid eten we er een beetje van en betalen nadien.

De mist trekt maar niet weg, dus beslissen we in de buurt een beetje rond te rijden. We nemen hier en daar een dirt road tussen de theeplantages, waarbij elke lokale roept en zwaait om er niet in te rijden omdat ze denken dat de touristas allemaal naar Liptons seat gaan 😆

We wuiven eens terug met een grote glimlach "we no understand you" 🤣🤣

Wauw, wauw!! De plekjes die je tegenkomt waar een ander niet komt! 😜 De zandweg tussenin de theeplantages geven prachtige beelden, en ook het zonnetje schiet er door ☀️

Tegen de middag nemen we de route naar de Diyaluma Falls, schoon ook! We slingeren door dorpjes en daartussenin zien we vooral lianen, palmbomen en apen. We besluiten niet naar de waterval te klimmen want ik voel me plots niet zo lekker.

Amper 10km verder snorren en ik voel mijn buik draaien als een wasmachine 🤢
T zal toch niet waar zijn zeker 🙄

We moesten nog 2u rijden tot thuis, werkelijk horror 🙈 Ik denk dat we geen 5km konden rijden zonder overgeven naast de weg 🤮
Onderweg stopten de mensen wel om te vragen of alles oké was, maar ik wou eigenlijk dat iedereen mij even gerust liet 😅

Nooit zo blij geweest dat we thuis waren, met een badkamer om mij te isoleren. Ik ben er dan ook niet meer uitgekomen tot middernacht. De nacht was heel kort...

Hopelijk morgen beter 🤞

Groetjes
Ellen &Ives

Hé hé de lipton plantage wat leuk 🙂 Hopelijk ben jij ,Ellen ,vlug weer beter 🫣 Beterschap 💐

Jan en Martine 2024-01-16 10:14:45

't Zijn wel heel mooie landschaps foto's Hopelijk Ellen, is de rommel eruit en voel je je vandaag beter !

Paul en Christiane 2024-01-16 11:21:22

Groen en nog eens groen, mooi. Beterschapknuffelsxxx

Marinaatje 2024-01-16 11:40:45

Ziek zijn is niet fijn op verlof… verzorg jezelf! ❤️

Annik 2024-01-16 17:18:11

Wat een avontuur.als er maar wielen onderstaan denives rijdt met alles.prachtig groene kiekjes.hopelijk voel je je snel weer beter

Vera 2024-01-16 18:03:28

Mooi die theeplantages. Nu weet ik waar de Lipton vandaan komt ☺️. Verzorg je en hopelijk snel beter, Ellen'tje 🤞 zodat jullie weer volle bak kunnen (verder) genieten !