Red Lobsters @Hapuna Beach

Verenigde Staten, Hapuna beach

Day number 5 😊 het is half 6 als onze blinkers weer open gaan. Aan het bed heeft het alvast niet gelegen, we hebben zalig geslapen!

Buiten is het grijs en grauw, en het regent πŸ˜”. Dit is niet volkomen abnormaal. Het is nl. zo dat de Hawaiiaanse eilanden een windward en leeward side hebben. Dat betekent dat aan één kant van het eiland - windward side - het vrijwel veel nat is. En de leeward side, vrijwel altijd zonnig en droog is πŸ˜‰ Laat ons nu net al 5 dagen aan de windward side zitten! πŸ˜€

Het is wel zo dat we nu niet bepaald zin hebben om te gaan hiken in de regen, dus we schuiven wat in de planning en gaan er vandaag een lazy dagje van maken πŸ˜›

Het is vandaag Midweek Farmers market in Waimea. We rijden dan ook naar daar om eens een kijkje te nemen, altijd leuk zo van die local marktjes!
De kraampjes worden nog volop uitgestald en je kan er zowat vanalles vinden: bikinis, juweeltjes, healthy juices, groenten en fruit, cookies en homemade pie, etc...

Ondertussen wordt er muziek gespeeld, verspreid de geur zich van een net aangestoken BBQ, en zetten wij ons op een bank om wat mensen te kijken πŸ˜‰

We kopen een homemade cookie om te proeven, een gembersapje - waar Ives zot van is, en een stukje bananabread.

Na een uurtje houden we het voor bekeken en is het tijd om door te rijden. Vlakbij zagen we een groot terrein met allerhande winkels, waaronder een Foodland. WAT een winkel! Om honger van te krijgen... 3 meter toog vol verschillende soorten poké, nog zo'n evengrote koeltoog met verse sushi... This is fish-loversheaven 😍😍

We kopen 2 rollen sushi om mee te nemen voor straks als lunch.

Op amper 20 minuutjes van onze logies (waar het dus regent en grijs is) schijnt warempel de zon! 😜 We zijn blij met onze keuze vandaag om naar Hapuuna Beach te rijden en besluiten er dus een stranddagje van te maken.

In de Airbnb ligt vanalles dat we mogen gebruiken: body boards, strandlakens, snorkels, ...

We hebben het kind in ons nog eens losgelaten πŸ˜‚πŸ˜‚ wat een heerlijke dag! De zon dacht er een beetje anders over, die zal gedacht hebben: 'we zullen die platte kazen eens een kleurke geven'. Laat rood nu net mijn favoriet kleurke zijn πŸ˜† hahaha...

Net 2 rode kreeften... amai! πŸ¦€ Nochthans goed gesmeerd met een factor 50, maar t heeft niet mogen baten dedju. Ach ja, rood wordt bruin zeker? πŸ˜‰

Rond 16u hebben we er genoeg van. We spoelen het zand van ons roodgeblakerde lijf en rijden terug naar onze ranch. We trekken een wijntje open en eten - voor de verandering - poké. Mjam! πŸ˜›

Vanuit onze studio hebben we een raam die uitkijkt op de arena. Vanavond is het 'roping'. Ze trainen met cattle en paarden om ze los te laten en erna te vangen met lasso. Amusant om te zien πŸ˜€

Morgen hopen we op droog weer hier in Waimea, een tweede dag strand (verbrand) overleven we niet - denk ik πŸ˜‚πŸ˜‚

Mahalo,
Ellen & Ives

Haha, ik zat hier al half likkebaardend en met een knorrende maag mijn eigen te verlekkeren op een paar foto's goei klaargemaakte kreeft, maar 't zedde golle! πŸ€£πŸ˜‚πŸ™ˆπŸ˜Ž Goed insmeren met aftersun en veel drinken en dat wordt dat snel bruin. πŸ˜‰ Zalige foto's trouwens, ik zou zo direct mee willen. 😘

Inge Pinge en Bartje 2017-06-01 12:02:36

Pas op of je veranderd nog in een pokΓ©(mon) :-)

lesley van hul 2017-06-01 12:58:26

De eeuwige jeugd he :):)! Ziet er een ZA-LIG relaxed dagje uit!

Elisa 2017-06-01 14:09:26

jullie zien er stralend uit, maar opgepast voor de sharks

marinaatje 2017-06-01 21:56:41

Die zee ziet er prachtig uit! Je ziet jullie ook roder worden naarmate later op de middag heheheh.

Jilly 2017-06-01 22:44:20

Ziet er fantastisch uit!!! Genieten maar!! Greets!!

Pascallie 2017-06-03 06:07:25

Zalig meegenieten van je heerlijke verhalen 😊