Yellowstone South

Verenigde Staten, Teton County

Brrrr… wat heb ik koud gehad vannacht in bed :(

Na het pakken van onze bagage trekken we verder naar het westen van het park waar ons nog één nachtje rest, nl. in Old Faithfull.

Ik kom buiten in mijn short & fleece om 8u en vries bijna vast aan de grond!! De autoruit is bevrozen, en onze wagenthermometer geeft -5°C aan!!

Verdikke… das dus echt wel koud!!! We rijden anderhalf uurtje naar Old Faithfull, mn voetjes lekker aan de chauffage ;)

Er zijn werken aan de gang dus we rijden zo hoog we kunnen tot aan de werken, om dan onze "things to see-list" benedenwaarts af te werken :-p We starten met een infostop + hikingmap bij het Visitorcenter waarbij de ranger ons enkele mooie trails doorspeelt.

We doen de Firehole canyon drive met de falls… dewelke ook weer supermooi zijn! Ik heb iets met watervallen… groot, klein, ik vind ze bijna allemaal prachtig :))
Daarna besluiten we de Fairy Falls trail te lopen, deze ligt net achter het Grand Prismatic basin. We lopen een heel eind in de brandende zon! (jaja, eindelijk mag de fleece ne keer uit! ni te geloven :)

We verbranden zowaar van de zon. Na een uurtje puffen, zijn we eindelijk aan de waterval… héérlijk koel in de schaduw ervan we nemen enkele kiekjes en trekken weer door. De trail is ongeveer een 8,3km… jawadde, zo in de zon en geen drinken bij.

Ik snakte naar KOUD drinken en een lekkere sandwich. Na een heel eind wandelen – the thought of the sandwich kept me going, haha – zijn we eindelijk aan de auto en vliegen we in onze koelbox voor kaas, drank en natuurlijk sandwichen… mjam!!! Dat smaakt on-ge-looflijk lekker! :)

Na ons energie-boke mét kaas, gaan we de Prismatic Spring van wat dichterbij bekijken. Er ligt weer een gans pad rond in plankjes en dat loopt wel handig, maar roken dat dat ding doet! Ni normaal! En stinken!! Nog erger! Maar het is wel weer fascinerend…

We zijn weer helemaal ‘into hiking’ en onze laatste stop voor we naar onze cabin bij Old Faitfull inchecken, is Biscuit Basin. Hoewel we helemaal geiser-moe zijn… het begint meer en meer op mekaar te gelijken… beslissen we ineens van achter dit domein de Mystic Falls te verkennen. Ja, ik weet het, alweer watervallen, maar dat wordt een mens toch nooi beu? :)

Enfin, de trail zou 5 km bedragen, het is een mooi stuk langs de rivier en dan redelijk steil omhoog klimwerk… ik voel de stijve kuiten trouwens nog steeds van Uncle Tom’s trappen, amai!! :)) Het resultaat is echt adembenemend, en deze waterval en ook de trail is mooier dan die van vanmiddag. Anders, maar iets minder saai.
Weer helemaal voldaan, gaan we in een vaartje naar de parking waar de auto staat geparkeerd, t is al 18u en we moeten de Old Faithfull nog zien spuwen

Hij is tegenwoordig zo voorspelbaar dat ze aangeven in het park dat hij ongeveer om de 90 minuten eens uitbarst. We zullen het dus moeten afwachten als we daar aankomen (ligt net over onze cabin).

Bij de geiser zit al megaveel volk klaar met het fototoestel om een leuk plaatje te schieten. We zetten ons ook neer op één van de bankjes en hoppa! Nog geen 10 minuten later gaat ie… SUPER!!

We hebben nu wel honger gekregen en eten een lasagne in de cafetaria, fleske wijn derbij en weer genieten maar… mmmm… ik ga slapen als een blok… gewoon fysiek kapot, mentaal weer wat rijker ;)