Etosha Park

Namibië, Etosha

Goeie-bere-koude-morgen! 🥶

We geraken amper uit ons bed, het is zooo onverwacht koud! Om 8u pakken we uiteindelijk de tent in, waardoor we pas om 8u30 aan de poort staan van Etosha. Een wildpark van bijna 23.000 km2, waarin je zelf mag rondrijden.

We kopen permits in Okaukuejo, en betalen meteen voor 2 dagen: 35 euro.
Ons gedacht was vandaag eerst de westkant van het park te rijden tot Olifantsrus, maar we zien in de voormiddag niet één dier, buiten een springbok.

Bovendien zijn ze ook nog aan de weg aan het werken, dus we lopen vertraging op.
Na Sprookiesbos beslissen we dan ook om terug te keren, terug naar Okaukuejo om van daar uit de oostkant te rijden.

We starten vanuit Okaukuejo en zien bij de eerste waterhole al meteen een overvloed: zebra, struisvogel, wildebeest, springbok en als kers op de taart een neushoorn die af komt gelopen richting waterhole 😁👍 Wauw, das hier jackpot!

De wegen binnen Etosha zijn eigenlijk om te bleiten, vinden we. Putten! 🙈 We rammelen constant door mekaar, waardoor rijden na een tijdje echt vervelend wordt.

We stoppen even aan de Etosha Pan, waar je enkel maar een lege grote zoutvlakte treft die eindeloos voor je uit ligt. Hierna rijden we terug via Olifantsbad naar de Anderson Gate waar we wel 5 giraffen zien, met uiteraard altijd springbokken, en oryx 😍

Wat een onvergetelijke dag! Blij dat we uiteindelijk zoveel dieren hebben mogen zien op onze eerste dag 😁 Morgen volgt nog eentje, dus we rijden omstreeks 16u weer naar onze campsite buiten de poort.

Etosha Trading Post is trouwens 👍 Een fantastische, rustige en heel nette campsite. We hebben er bewust voor gekozen buiten het park te slapen, omdat ik gelezen had van de krappe campsites, veel lawaai van buren campers, maar ook vuil en niet onderhouden omdat het wordt beheerd door de overheid. Geen foute keuze achteraf gezien 😉

We koken weer een potje: game steak ( Oryx) met wortels, courgette en spinazie 😋

Geen indrukwekkende foto's helaas omdat de dieren met gsm echt mieren zijn 😄
De mooie foto's staan op mijn camera 😁

In elk geval: morgen weer een dagje wild-spotting!

Groetjes
Ellen & Ives

voor de foto's va nop uw camera spreken we wel eens af !