Levada dos Tornos

Portugal, São João das Lampas e Terrugem

Goodmorning! Al hebben we de laatste 2 nachten in ons nieuwe logement niet zo goed geslapen.

We kozen ervoor om onze laatste dagen van de vakantie door te brengen bij Casa da Muda, een b&b in het westen.

De buitenkant oogt charmant en pittoresk, en de tuinen met het zwembad zijn prachtig! Helaas is de binnenkant dat niet... het is oubollig, kraakt overal en de vochtgeur meurt uit elke kast die je opentrekt 😑

Maar goed, we trekken er vandaag op uit en gaan de Levada dos Tornos wandelen. Een heen en terug wandeling die vertrekt vanuit Monte, Babosas Village.

We parkeren de auto bij de cable car (boven) en het pad vertekt van hieruit steil naar beneden. Daarna is het stijgen geblazen, en komen we uit aan een prachtig uitkijkpunt op de baai van Funchal. We lopen nog een stukje verder en volgen de bordjes Levada dos Tornos.

Bloemenpracht, bossen, geiten en schapen... we vervelen ons niet tijdens de wandeling en genieten van de rustige omgeving 🥰

Na 2,5u stappen komen we aan bij het theehuisje Jasmin's Teahouse en nemen hier een thee, water en een vleesbordje. Vanop het terras beslissen we een Bolt taxi te bestellen en zo worden we nadien in amper 15 minuten taxirit weer gedropt in Monte 😄👍

In de shoppingmall laat Ives zijn haar nog kortwieken en eten we iets kleins om daarna nog een film te kijken in de cinema 🎥🎞

Pure nostalgie met Tom Cruise in Top Gun 🤩 t was gezellig en we hebben weer een leuke dag achter de rug gehad... nu slapen geblazen!