Calheta - Prazeres

Portugal, Calheta

Vandaag is een half dagje voor mezelf! 😁
Ives helpt Graciela en Andy uit de nood met hun verbouwingen.

2 werkmannen kunnen de komende 2 weken niet komen helpen en er blijft dus maar eentje over... Andy helpt waar hij kan maar hij is niet de handigste. Dus stelt Ives voor om een halve dag mee te gaan helpen 🤗

Ik draai wat wasjes en lees eindelijk eens wat in mijn e-reader 😄

Zo rond 14u is Ives terug en rijden we samen uit eten naar Calheta Green. Gisteren deden we de Electrabel wandeling hier vlakbij en nu willen we van hieruit verder wandelen. Maar eerst: eten! 😋

Ives vertelt honderduit hoe het er aan toe ging tijdens de verbouwingen. Zo gaf de bouwmeester aan wat hij nodig had en riep hij naar Ives: chapa! Geen idee wat dat was?!
Gebarentaal en google translate -> bleek het een plank te zijn voor de bekisting 😂😂 Je kan je dus wel voorstellen hoe dat gegaan is op zo'n voormiddag 🙈
Google translate for the win! 🙌

In ieder geval is er toch weer wat vooruitgang geboekt, en daar is Graciela dankbaar voor.

In Calheta Green bestellen we beiden een poncha, ribbekes en espetada. Mmmm... wat ga ik al dat lekkers missen 😜
We smullen tot we vol zitten en starten dan aan onze wandeling.

We noemen het de meditatiewandeling. Geen view, geen geluiden, geen niks 😄 Ik denk dat we wel 4u gestapt hebben zonder enig geluid, tot mijn grote en kleine teen pijn begon te doen 😑 de weg was eindeloos (15km om juist te zijn) maar we zijn op 12km gestopt en van het pad afgegaan... daar een drankstopje gedaan en een taxi terug genomen 🤭

Een ijsje van bij de Manifettura di Gelato hebben we nu wel verdiend 😍 we zitten met ons poep op de rand van de haven terwijl de zon ondergaat. Toch weer een fijn dagje 🥰

Slaap lekker!

Ellen & Ives

thanks voor altijd prachtige foto's

p&c 2022-06-25 12:24:43

ik ga die leuke verhalen en keimooie foto's missen, zeker die met de poncha op 😂😋