Faja dos Padres & Old town Funchal

Portugal, Funchal

Om 8u staan we op, klaar om alles in te pakken en uit te checken!

We krijgen een warm afscheid van de eigenaars Nancy en Alexio, met de vraag wanneer we nog eens terug komen 😊

Onderweg stoppen we nog bij een cafeetje bij het strand van Praia do Soi, voor een lekkere koffie. Ives bestelt er meteen een kommetje tiramusu bij, ontbijt zegt hij 😆

Het begint goed op te warmen vandaag, en ik geloof zelfs dat het tot hiertoe de warmste dag gaat worden in onze 3 weken vakantie. We rijden vandaag naar Faja dos Padres, opnieuw een dorpje beneden aan de kliffen. Al ligt deze vlakbij Funchal.

We betalen 10 euro pp voor een retourticketje met de kabelbaan, er is geen andere optie om beneden te geraken. Beneden is een restaurantje gelegen, er zijn open air douches, een betonnen steiger waar ze ligbedjes en parasols verhuren voor 2,5 euro en verder... ja, verder is er dus een dorpje 😄
Ook enorm veel fruitteelt: vijgenbomen, papaya en mangobomen, bananenbomen, pitangastruiken... you name it!

Omdat we onderweg zijn naar ons laatste hotel in Funchal, leek ons dit wel een leuke tussenstop. We zetten ons op het terras met zicht op zee, en bestellen een halve liter sangria 😋 Als lunch nemen we salade met tonijn en een salade met met kip, papaya en ananas. Superlekker!

Erna wandelen we wat langs de pier en de fruitplantages. De zon is genadeloos heet, en de temperatuur geeft 33°C aan!

Tijd om in te checken, en dat doen we opnieuw bij the Three House. Deze keer krijgen we uitgebreide felicitaties voor onze honeymoon met een fles champagne en een kommetje aardbeien 🤩😝

Korte siesta, douche in... en dan klaar om naar de oude wijk te stappen op slechts 5 minuten hiervandaan. De Rua Santa Maria herbergt vele restaurantjes en poncha barretjes, waar men je probeert aan te klampen voor het diner. Onze late lunch bij Faja dos Padres is echter nog maar pas geleden, dus we willen enkel wat drinken.

Flair Spot Bar is de plek waar we ons neernestelen voor een aperitiefje. Cosmopolitan en Poncha smaken terwijl we mensenkijken door het steegje.

Morgen onze allerlaatste dag, dus om 23u kruipen we in ons bed. Op naar morgen! 😊

Groetjes
Ellen & Ives

veel groeten

paul en christiane 2021-07-05 07:30:39

De hoeveelste keer zijn jullie al op honeymoon geweest🤣Wat kan vakantie toch mooi zijn💑