Lovina

Indonesië, Kaliasem

Kwart na 5 en mijn oogskes pikken nog zenne, amai! Pfffff... en ik dacht dat het vakantie was :-p

Ik maak me snel klaar en Ives moet ik uit bed SLEUREN, de luiwammes!

Nog nooit geweten, maar hij heeft het wel! > ochtendhumeur :-p haha

We zijn op pad en zoals afgesproken zijn we op tijd bij Paskal, er zal nog een ander koppel meevaren met ons, gezien er 4 personen in de boot moeten, dat brengt meer op natuurlijk... We varen een eind op zee in de pikkedonker met een uitgehold, houten bootje, maar het gaat prima en zo de zon zien opkomen heeft wel iets...het is prachtig! :)

Na een halfuur varen zie je zeker 15 van diezelfde bootjes, allemaal toeristen die dit geboekt hebben, we zijn precies op Dolphin-hunt! Raar gevoel, maar ik ben toch een klein beetje benieuwd of we iets gaan te zien krijgen van deze mooie diertjes.

Nog geen kwartier laten zie je de eerste vinnen omhoog gaan :))) Mooi!! Ik probeer net te fotograferen als ze boven water zijn, maar das toch wel echt ni simpel!

Maar de beestjes zijn megaslim, dus eens ze 3 x zijn bovengeweest is het afgelopen, en dan zoeken de bootmannen verder. Zijn ze weer 500 meter rechts, dan brommen alle bootjes naar rechts. Ik zeg het, het voelt wel raar, het kan niet leuk zijn voor die beestjes om elke morgen 15 of in hoogseizoen tot 50 van die bootjes achter je aan te hebben :-s maar ze zijn wel héél mooi om zien en dat met de zon die opkomt = magisch!

Ik moet eerlijk zijn, we waren zo moe van dat vroege uur dat we gewoon een ganse namiddag geluierd hebben aan het zwembad, heerlijk wat hollandse roddelmagazines doorbladerd, beetje afgekoeld in het zwembad (all to ourselves) ik denk zelfs dat er op deze moment maar 3 kamers zijn verhuurd. Dus ik kan niet meer vertellen dan dat Ives alwéér frieten wil eten sebiet, haha :-D dus we duiken in de douche en vertellen morgen weer wat meer!