Pico do Facho

Portugal, Machico

Goeiemorgen Madeira!
Alweer grijs, miezerig, op de plek waar we slapen.

We noemen onszelf intussen de zonnejagers 😄
Het eerste wat we doen in de ochtend is surfen naar Net Madeira om te zien waar de zon wél schijnt. Vandaag was dat slechts op één plaats: Machico.

Een uurtje hiervandaan, maar het is vakantie dus dat belet ons niet van te rijden 😉
Warm is het echter overal, ondanks het grijze weer 👌

We rijden tot Pico do Facho waar je een prachtig zicht hebt op Machico haven en strand. Als we van de top een stukje terug naar beneden wandelen nemen we een zandwegje - het oude walvispad - richting Caniçal. Halfweg zetten we ons op een rots om links Caniçal en schiereiland Sao Lourenço te aanschouwen. De zon schijnnnnt! Phew! Heet! 😆☀️😎

Mijnen Bear Grills tovert zijn zakmes boven waarmee ik mijn mango schil en opsmul. Zelf eet hij een avocado uit het vuistje... this is the life 😁

Als we terug aan de wagen zijn, besluiten we nog iets te lunchen in Machico centrum. Slaatje bij Secreto op het terras, strandwandeling in het zonneke en we zijn weeral content 😊

Wanneer we rond 17u terug rijden en uit de eerste tunnel komen in Funchal is het miezerig, dikke witte mist... heel gek hoor als je 10 minuten geleden nog in de volle zomerzon zat! 😄

Zo mistig blijft het ook tot thuis, dus we sluiten nog af met een koffietje en een pastel de nata. Douche in, Netflix aan en de dag zit erop! 😉

Ciao,
Ellen & Ives

tof dat je de plaats namen altijd vermeldt ik zoek die dan op in google maps veel groeten hier deze morgen -8° ik stuur Ives een whatsap screen shot

Paul en Christiane 2022-12-15 10:23:34

De poncha vergeten?

Magda 2022-12-15 12:02:29

Geweldig toch, op zoek naar de zon en na 1u gevonden. We missen de warmte al van de Spaanse zon. Dus rijden maar waar de zon schijnt.

megusta 2022-12-15 13:02:50

Geniet van elkaar, van het zonnetje dat erdoor komt en van het veeeeeele lekkere eten 🤤😀🥰😘!