Durango - Silverton Train

Verenigde Staten, Silverton

De Durango stoomtrein vertrekt in het centrum van Durango zelf en de rit gaat naar Silverton en terug, of je boekt een busrit terug, aangezien de trein dezelfde rit terugkomt. Enkele rit is 3,5 uur, vandaar dat wij een bus terug boekten, die doet er 1,5 uur over :)

Om 7u zijn we al uit de veren en hebben heerlijk geslapen! Kort nachtje, maar we spartelen ons er wel doorheen ;) 't is weer eens wat anders: Colorado! Als je vanuit Utah/Arizona komt doet de omgeving helemaal nieuw aan: groen, bergen, en vooral nu de prachtige kleuren van de herfst... Je ziet een kleurenmix van donkergroen, goud en rode bomen, echt supermooi!
De trein vertrekt stipt om 8u45, we parkeren ons op de voorziene parking en betalen hiervoor 7 dollar. Onze wagon is een open gondola, dat betekent dat de wagon volledig open is en enkel een dak heeft. Voordeel is dat je veel meer kan fotograferen, nadeel: je hangt onder de roet op het einde van de dag :D en als het regent heb je echt pech...

Na een 20-tal minuten rijden zijn er enkele Duitse gepensioneerden die wat vervelend komen doen. Ze wringen zich naast mijn zitplaatsje om ook foto's te kunnen nemen (zij hebben eigenlijk een binnencoupé geboekt). Wat me mateloos irriteert is dat ze niet eens vragen om los voor je neus te komen staan - terwijl wij die plaats geboekt hadden en zij niet - én dat ze me meerder keren gestompt hadden. t was precies een race om ter meeste foto's, 2 oudere mannen die gewoon elke boom op de foto's hebben gezet - trust me, Colorado has MANY trees - haha :-D

Ives is normaal de kalmheid zelve maar ook hem ging het de keel uithangen toen die mannen er bijna een sport van maakten om om ter eerste een foto te nemen van elke bocht én daarbij bijna op mijne schoot gingen zitten. Ze hadden zelfs het lef om te vragen of ik mijn rugzak van de grond kon nemen (voor mijn voeten) en die op de bank wou plaatsen, zo hadden ze meer zicht (lees 'mijn' zicht) Toen was de maat vol, Ives heeft mijn plaats ingenomen en het was al een pak minder :)
Anyway, de treinrit is heel mooi, je ziet prachtige natuur en nu volop in herfstkleuren! Daarbuiten is 3,5 uur meer dan voldoende om het meegemaakt te hebben - vinden wij - dus we waren best blij met ons busticketje terug.

We kregen 3 uur de tijd om te lunchen, rond te wandelen in Silverton city...
We zijn meteen gaan lunchen bij Pickle, daar aten we een hamburger met sweet potatoe fries (our favorite!) :) en daarna zijn we naar de fotoshop gewandeld - een leuke tip van een vriendin die hetzelfde heeft gedaan in mei!

Het is een authentieke fotoshop met decors waar een fotograaf je in echte westernstijl fotografeert. Zijn hele winkel hangt vol met kleding vanuit de western movies, LOL :D
Voor ik binnenwandelde in de winkel zag ik in de etalage een leuke foto van een koppel in een oud bad. Vond hem zo leuk dat we hem zelf ook gedaan hebben :D 15 minutes en t was gepiept :) Superleuk om te doen, én een leuk souvenir ;)

Om 15u vertrekt de bus, en we zijn 20 minuten voordien ter plaatse, dus ruim op tijd. De gids in de bus vertelt nog een heleboel info over de streek, en het is absoluut niet vervelend, maar ik kon gewoon niét mijn ogen openhouden... zo raar!! De berglucht heeft ons moe gemaakt denk ik ;)

Wanneer we in Durango aankomen, stoppen we nog even bij de shopping van Durango en kopen nog enkele leuke spulletjes/solden. Daarna gaat het terug naar onze farm :) Gail en Tom zijn er weer de hele dag aan het werk geweest, echte bezige bijtjes!

Ook vanavond zijn we weer uitgenodigd om mee te eten, maiskolven, hamburgers, mushrooms en pompoen! Mmmm... de avond vliegt zo weer voorbij met ons geklets en onze oogjes worden kleiner en kleiner! We duiken rond half 12 middernacht het bed in, morgen is weer een nieuwe dag! We gaan de Million Dollar Highway rijden via de Black Canyon of the Gunnison met als eindstation: Great Sand Dunes!