Chiang Mai - Ayuthaya

Thailand, Ayutthaya

Onze laatste dag alweer in Chiang Mai... wat gaat het plots snel! We checken al uit rond een uur of 10, en laten onze bagage achter bij de desk.
Met onze scooter rijden we eerst naar de Tesco Lotus, waar we wat OFF inslaan aan een goedkoop prijsje. Dat muggenspul is echt super!

Daarna rijden we weer richting Woo Café, want het is al middag, en we willen een deftige lunch voor we aan boord stappen van de nachttrein later.
Omdat het een laatste keer is, bestellen we de Rice Salad. Zo lekker dat dat is! :D Voor iemand die eens wat anders en specialer Thai wil eten: this is it!!
Al die verschillende smaakjes die exploderen in je mond... mmmm...

We zitten helemaal rondgegeten en daarom nemen we nog 2 chocolate chip cookies mee voor straks op de trein. We rijden nu naar Maya Shopping Mall, nabij de Nimman wijk.
Hier slenteren we een beetje in de airco, we kunnen ons namelijk niet meer douchen voor we vertrekken richting station. Omdat dus te vermijden is een wandeling in de shopping ideaal :p

We kopen beiden een paar teenslippers voor geen geld, en verder hebben we ons braaf gehouden ;) Gisteren heeft Ives nog een berichtje gestuurd naar Mister Boon - je weet wel, onze private driver die ons naar Pai bracht? Wel, hij woont in Chiang Mai en heeft toevallig niks te doen vandaag, dus hij zal ons straks van ons hotel naar het station brengen. Leuk!

Om half 5 staat hij er al, en het is echt een superleuk weerzien :) Mr Boon whenever you need a driver in Northern Thailand! ;) Je kan hem ook opzoeken via Facebook onder 'Boon Taxi Thailand'.

Onze treintickets boekte ik 60 dagen voor afreis via de site Thailandtrainticket, heel betrouwbaar en supersimpel. Zo reserveerde ik voor een ticket eerste klas waarmee we onze eigen cabine hebben. De tickets kan je laten bezorgen aan het hotel waar je slaapt voor je de trein neemt.

Om 18 vertrekt dan onze trein, en er is airco: hallelujah! :D er is amper plaats voor de valiezen/zakken, maar we behelpen ons met hetgene we hebben! Spannend :p
In de gang wandelt een hyperkinetische Thai met een schotel fruitsapjes, zijn getsjirp 'orasjoes' is al van ver te horen :D
We kopen niks van hem, en hij wandelt enthousiast verder. Een paar minuten later komt hij alweer langs onze cabin en vraagt hij wat we willen eten om half 8, met de bijpassende menukaart. 'No thank you' is ons antwoord en daardoor is hij stevig in zn gat gebeten :D hij gooit zijn haar in zijn nek, en krijst verder door de gang 'menoooeee dinnaah'... hahaha... weirdo!

Ik lees een boek, Ives kijkt buiten door de raam, tot de zon weg is. We zijn beiden enorm moe en klappen het stapelbed al uit. Om 20u stipt klopt de conducteur op de deur met propere lakens en kussenslopen om ons bed op te dekken. Hij is verrast dat ons bed in al in mekaar staat - dat doet hij ook normaalgezien. We zijn zo blij om onder de lakens te kruipen... dat we quasi meteen in slaap vallen. Om 3u ben ik dan klaarwakker, de airco blaast redelijk hard op de bovenste matras (daar lig ik). Ik neem er nog een laken bij en probeer nog een uurtje mn ogen te sluiten. Lang duurt dat niet, want de trein arriveert om half 6 in de ochtend in Ayutthaya.