Torrey - Moab

Verenigde Staten, Moab

Wat een dag…

We zijn vanmorgen wat later vertrokken uit Torrey, ontbijtje meegenomen in de auto – was trouwens een superlekkere bagel met ei en bacon – en off we were naar Wild Horse Canyon!

We zagen het al helemaal zitten na ons stevig ontbijt, en ook al was het erg bewolkt vandaag, niks gaf iets aan van slecht weer…

We vertrekken met onze rugzak de canyon in, Wild Horse Canyon is een slotcanyon, héél nauw, maar wel héél mooi! Natuurlijk wordt er in het begin van de route steeds aangegeven dat men voorzichtig moet zijn voor flash floods. Als je denkt dat het gaat regenen, begin er niet aan… als je het hoort donderen, get out! Maar voor zover we zagen wees niks op zulks onheil ...

Wild Horse Canyon is ook geen toeristisch trekpleister, dus ook op de parking zagen we dat we helemaal alleen waren. Na een halve mijl wandelen in de canyon splitsen de wegen, links Bell Canyon en rechts Wild Horse Canyon. Wij wijken rechts af en oh… het is echt kei mooi!

We kijken de ogen uit ons hoofd! we trekken heel wat kiekjes en zijn hier helemaal alleen, wat een luxe! Maar na een halfuurtje stappen zien we de bliksmen flashen en horen we ineens een gebulder van een donderslag! Ik verschiet me rot! Zelfs den Ives was ervan geschrokken! :-O

Je kan niet geloven wat er op zulk moment door je heen gaat, je denkt alleen: wegwezen hier! Je zit gevangen tussen 2 metershoge wanden, en ja… knap is het zeker, maar op de moment dat het gaat regenen dan wil je daar liever niet zijn!

De lucht wordt meteen donkergrijs/zwart, eerst druppelen, en wij zetten het op een loopje waar we de open stukken hebben in de canyon (soms is het zo smal dat je echt moet zien waar je je voeten zet) dan het stuk aan de splitsing tussen Bell en Wild Horse, begint het zo te giéten dat we elkaar amper nog zagen lopen :(

Gelopen dat we hebben, alsof ons leven ervanaf hing! Man man… zo zie je maar… spijtig want het was echt heel tof daar en ook al zijn we daar op tijd weggeraakt, we willen zeker ooit nog een keertje terug!

Eens in de auto op de parking zijn we KLEDDERnat naar achter in de auto gekropen, warme kleding gezocht in de valies. Ives reed zo snel mogelijk weg als hij kon van dit gebied. Naar het schijnt kan het na 20 min regenen al serieus flash flooden! We zijn in een vaartje vertrokken en laten de zwarte lucht achter ons, richting Moab.

In Moab: droog weer, maar ze voorspellen voor de komende 2 dagen ook thunderstorms en showers... We zullen dus zien wat het gaat geven en wat we kunnen doen met dit weer. Ik vind het wel spijtig maar dit is nu eenmaal een factor die je niet in de hand hebt.

Alleszins, we hebben prachtige foto’s kunnen maken vóór het onheil, en dat is onze mooiste herinnering aan Wild Horse :)

We shoppen nog even en eten een superlekkere pasta bij Pasta Jay’s in Moab en kruipen daarna lekker in bed.

Was weer een leuk maar spannend dagje!! :)