Key West

Verenigde Staten, Key West

Grrrrrrrrrr... het bed is verdikke veel te zacht... maar dan écht te zacht!! Je ziet mij nimmer liggen, the bed is swallowing me :-/ nochthans jammer want de rest is echt picobello! Ach, je kan als B&B misschien nooit voor iedereen goed doen... het is wel rot slapen :(

Doordat ik dan ook al half wakker ben, hoor ik iemand in de keuken rommelen :) breakfast time!! Als we beneden komen staat de keukenblok VOL met lekkers, maar wel koud ontbijt. Véél zoet... koeken, croissants, taartjes, cake, toast, bagels,... en vers fruit :) We zetten ons buiten in het zonneke, het is echt wel warm vandaag! Zoals ik gisteren al verteld had, zijn het vandaag de Powerboat Races hier op Key West. Alle hotels, guesthouses, B&B's zijn allemaal volgeboekt! We willen wel eens gaan kijken waar al die heisa rond draait en gaan te voet richting de haven, waar de meeste boten en racers liggen aangemeerd. Ook al ben ik niet echt een fan, volgens mij ligt hier nen HOOP geld bij elkaar, en echte pareltjes van powerboats, het lijken wel lamborgini's op water! :-O

Enfin, wat betreft de race kan ik kort zijn; ze racen een bepaalde ronde en iedereen kan kijken vanop de waterkant, sommige cafés zijn afgestript voor mensen die betaald hebben om daar te zitten, anderen hebben op Mallory Square hun campingstoeltje bij en zitten daar ne gansen dag (te bakken!). Maar t is wel leuk om eens af te zien, de races waren van 10u tot 15u. Op een bepaald moment was ik het een beetje beu gezien, dus ben ik snel een uurtje gaan shoppen en Ives is blijven kijken ;)

Toen ik terug was, had Ives natuurlijk berehonger en het was onmogelijk om géén dorst te hebben bij dit weer, dus we zijn op een terrasje gaan zitten van The Westin, met zicht op het water (lees: mensen die in massa het zicht van het water versperren ;-) gezien de race nog bezig was natuurlijk. We bestellen een mojito en een Key Lime Daiquiri, een Ahi Tuna Salad met avocado en Ives kiest de burger met friet ;-) Lekker zo in het zonneke!

Wanneer we weer terug lopen over Duval Street (main street) om een siesta te houden, valt het op dat mensen hier op de straat hun stoel hebben neergezet of sommigen zitten gewoon op de stoep. 5 min later worden de dwarse straten afgezet, en nu zijn we wel heel benieuwd!! Ineens zie ik een bordje hangen met NO parking on 11-11 en valt mijnen euro dat het Wapenstilstand is!!! Allez, hier is dat dan Veterans Day :) Eens de parade voorbijkomt zijn de mensen echt enorm in de feestmood, ongelofelijk hoe Amerikanen dit echt "vieren". De paradegangers delen vlaggetjes en kettingen in de Amerikaanse vlag-kleuren uit, en vanuit de paradewagens wordt snoep naar de kinderen gegooid :)

Duurt ongeveer een uurtje, daarna gaan we écht naar onze guesthouse, het is tijd om onze honeymoon te vieren met die fles van gisteren!! (we hadden nog niet geopend ;-) LOL

Eten hebben we eigenlijk al gedaan om 16u, dus we hebben niet echt de behoefte om NOG eens te gaan eten. We're going to have an early sleep! Het scheelt natuurlijk wel als je weet dat je nog 2 dagen Key West voor de boeg hebt ;-)

Slaap lekker & Happy Veterans Day!