San Diego

Verenigde Staten, Dearing

We staan vroeg op in San Diego en zijn nog helemaal enthousiast over ons vluchtje van gisteravond! Echt super! Vandaag gaan we de stad verkennen en dat doen we door eerst te gaan ontbijten om de hoek, we zitten met ons hotel echt int midden van Little Italy wat echt een levendige buurt is, ook ‘s avonds met alle restaurantjes hier enzo…

Ives eet een cheesecake, maar dat vind ik nou net nog iets te vroeg op de morgen… dus ik eet een getoaste bagel met confituur, njammie!-)

We stappen een eindje naar het water toe, en komen aan bij de Star of India, een heel groot zeilschip dat nu als historisch monument fungeert. We hadden voor San Diego pasjes voor de trolley besteld via internet. Een Old Town Trolley die een hele tour door de stad maakt, en waar je dus mag op en af springen wanneer je maar wil. We zijn dus onze vouchers gaan inwisselen bij de ticketdesk en kregen een sticker op onze t-shirt in de plaats. Herkenbaar voor de chauffeurs dat je betaald had voor de tour.

Hier in San Diego heeft ook de Red Bull Air-race plaats, heel het weekend. Dus al van ‘s morgens hoor je de geluiden van de vliegtuigjes aan het water. We zijn tot aan Seaport Village gelopen en daar even gaan kijken naar deze airshow. Tickets voor een leuke plaats om deze show te bekijken: 900$

Ja hallo!! voor deze prijs zien we het wel vanop de waterkant… haha :-D

San Diego was nogal ‘leeg’, heel leuke plaats maar het seaport village zag er enorm leuk uit met zn resaturantjes enzo, maar om de een of andere reden was er geen kat te bespeuren! We besloten de Old Town Trolley te nemen naar Coronado Island, het is een schiereiland dat verbonden is met San Diego door een brug van 2.1 mijl. Vanaf Coronado Island heb je een schitterend uitzicht op de skyline van San Diego. Het noordelijk deel van Coronado is in gebruik door de Amerikaanse Navy.
Er ligt tevens een prachtig hotel op dit eiland wat bekend is van de film ‘Some like it hot’ met Marilyn Monroe en Tony Curtis. Dus we stappen vlakbij dit hotel van de trolley.

Wauw, je voelt het verschil van temperatuur tegenover San Diego, we liggen aan de achterkant van het schiereiland, en hier op het strand is het zalig vertoeven!! We leggen ons hier ff neer voor een uurtje en genieten van het geluid van de golven.

Na ons strandbezoek begint onze maag weer een beetje te rammelen en gaan we ergens lekker op een terrasje zitten van dit eiland. Na een paar minuten lopen we langs een pizzeria waar de terrasjes lekker vol zitten. Het is hier happy hour en je krijgt een gratis refill voor je drank, en een pizza slice aan 2$, das niet veel! We gaan dus even zitten en bestellen ieder een pizza slice en een cola. Mmmmmmm, dat smaakt alweer!

We genieten van het zonneke hier en nemen de trolley terug naar San Diego. We moeten de hele route van de trolley volgen, dus we zitten er wel even op tegen dat we terug aan het hotel zijn.

Aan de San Diego Zoo is er ook Balboa Park, het heeft een 8-tal mooie tuinen (o.a. botanisch, rozen, woestijntuin,…) we gaan toch eens een kijkje nemen, dus stappen hier af! We nemen wat leuke kiekjes, en na een uurtje hebben we het hier wel gehad. De trolley rijdt nog maar een uurtje ofzo, dus we moeten nu echt wel hotelwaarts.

Een douchke nemen and we are ready for dinner! :-) We willen iets gaan eten bij een Italiaan, niet te veraf, hoeven we ook de auto niet te nemen!
Even verderop 200m van het hotel vinden we Zia’s Bistro, ziet er wel gezellig uit en ze worden naar tafel gebracht. We nemen de Calamari als voorgerecht om te delen onder ons getwee, en bestellen als hoofgerecht: Penne met kip en pesto en pijnpoompitjes (for me) en de gebraden kip bedolven onder de gesmolten kaas voor Ives natuurlijk ;-)

Ze brengen ons hoofdgerecht en onze Calamari allemaal tegelijkertijd help! das veel te veel ineens… en helemaal ni gezellig… Ives zegt er iets van aan de waiter en die komt na een 5 tal minuten meteen terug dat ie de hoofdschotels wel zal terugnemen, mja… we denken dat ze ze wel onder een hete lamp zullen hangen, en dan is alles uitgedroogd, JAK. Niet dus…

We zullen dan maar afwisselen…een calamares bij mn kippie, t is eens wat anders he, haha…Enfin, de waiter komt meteen terug en excuseert zich met te zeggen dat we het voorgerecht niet moeten betalen en dat we het dessert ‘on the house’ krijgen, haha… slimme amerikanen hier, geen enkele Europeaan krijgt hier in Amerika 3 gangen binnen, ben je gek! De porties zijn hier MEGA! :-O

Ives zag het helemaal zitten dus bestelde nog een glaasje wijn, en ik moet zeggen het is enorm lekker eten! Na de hoofdschotel brachten ze automatisch dessert, een tiramisu en een taartje van witte en bruine choco mousse.

Na al dat lekkers sta je toch wel bijna op ontploffen hoor, dat kan ik je wel vertellen!
Maar… het was alweer een leuke dag en we hebben ons goe geamuseerd, tijd voor onze verdiende nachtrust dus!