Lovina - Ubud

Indonesië, Kaliasem

We verplaatsen ons vandaag terug naar het zuiden van het eiland, en er zijn maar 2 opties hoe we dat kunnen doen: of de shuttlebus nemen voor 5 Euro of de taxi voor 30 euro. We weten niet hoe zo’n shuttlebus eruit ziet of met hoeveel we in zo'n busje gaan zitten, maar we hebben het toch maar geboekt.

Wanneer de shuttlebus ons oppikt, zijn de we de laatste passagiers. Volledig volzet met 8 passagiers en de bagage moet net niet op het dak, haha.

Omdat er geen plaats meer is bij de rest, mogen we vooraan naast de chauffeur. Onze zenuwen worden op de proef gesteld als de chauffeur als een gek scheurt door de bergen scherpe bochten en afgronden naast ons.

Na 3 uur rijden kon ik niet blijer zijn dat we aangekomen waren in Ubud!
Het hotel is weer prachtig. Mooi zwembad met tropische tuin en hoewel het volgeboekt is, is er geen kat te bespeuren aan het zwembad.

We nemen een plons en drinken iets, en ondertussen zijn ze onze kamer nog aan het poetsen. We beslissen dan maar een taxi te nemen naar Jimbaran bay, een vissersbaai waar de vis rechtstreeks uit de zee in bakken ijs worden gegooid en waar de nabije restaurants deze vis komen inkopen en ze ‘s avonds voor je bakken.

We worden afgezet aan het strand van deze baai, waar wel 30 restaurants hun vis-menukaart proberen te promoten. Het is niet simpel om iets te kiezen, je ziet alleen maar tafels buiten, de ene heeft plastic stoelen, het terras ernaast teak (om je een idee te geven) dus we proberen wat dichterbij de tafels te lopen zodat we kunnen kijken wat de mensen ook effectief op hun bord krijgen.

Je merkt wel dat het een heuse tourist-trap is, omdat je sowieso vooral voor de view betaalt. De zon gaat alle dagen onder om 18u, dus dan zitten alle tafeltjes op het strand knalvol. Sfeervol is het wel, en ik kan me geen romantischere plek voorstellen: tafeltjes vol kaarsjes, alle stoelen gericht naar de zee, voetjes in het zand en iedereen kijkt met een glaasje wijn hoe de zon ondergaat bij het geluid van de ruisende golven :) Need I say more?

We kiezen uiteindelijk een tafeltje op de eerste rij. We bestellen een visschotel, waarop kreeft, krab, vis, scampi’s en calamari verdeeld liggen. Rijst komt erbij en we bestellen ook nog een lekker flesje wit :)

Wanneer de zon volledig onder is, komt er nog een bandje het strand afgelopen. Ze komen voor 1 euro enkele songs coveren en we kregen er gratis nog "With or without you" van U2 en Eric Clapton "You are wonderful tonight" bij ;-)

We betalen de rekening van ons romantische diner en deze keer was de rekening toch wat duurder naar Indonesische norman: 70 euro voor het eten en de fles wijn.
Het was toch leuk om het een keertje mee te maken en we hebben er van genoten :) We rijden nu weer terug naar het hotel en kruipen onder de wol! Morgen reizen we per boot naar Nusa Lembongan Island, en ze pikken ons op aan de receptie om 9u.