Santa Barbara - Pismo Beach

Verenigde Staten, Dearing

Getest: héééérlijk bed!! Ik heb geslapen als een blok :-D

We gaan naar de lobby, want gisteren zeiden ze iets van ontbijt, en dat lijkt ons wel leuk, de vorige hotels hadden dit namelijk niet! Eens aan de lobby stond er een tafeltje klaar met versgeperst appelsiensap, bagels en een toaster, koffiekoeken, appels en bananen, yoghurt, cereals, confituur, etc… now this is wat I call breakfast!! Door de zalige temperaturen hier in Californië kan dit hotel zn ontbijt alleen maar buiten aanbieden (binnen is geen ruimte voor) maar das helemaal niet erg, want de temperaturen zijn vanmorgen weeral 25 graden en we zitten temidden van de klimplanten met heerlijk geurende bloemen en de palmbomen, this is HOLIDAY!

Na een goegevuld ontbijt is mijn buikje weer helemaal happy en ik helemaal wakker dus we nemen nog snel even de fiets (check-out is pas voorzien om 12u en de fietsen zijn gratis van het hotel) dus we zijn weer op weg… we rijden de strandweg af, even naar de kleine haven. Een uurke gefietst, maar we hebben er van genoten.
Het is al bijna middag en we checken nu uit (met spijt) en rijden alweer verder door…

We passeren door Solvang en rijden daar eens door, het is een dorpje dat n beetje Scandinavisch aandoet, de shops noemen Danish Bakery, Norwegian Shop, allez, ze flansen er zelfs nog een Belgian Café tussen… die Amerikanen zijn toch nogal kwieten zenne!

Het is nog ongeveer een uurtje rijden en dan komen we aan in Pismo Beach. Er is hier qua restaurantjes niet veel te beleven… en als het hotel niet zo leuk moest zijn aan het strand, dan zouden we waarschijnlijk wel ergens anders verbleven zijn. Desalniettemin was het echt wel fijn verblijven hier.

We checkten eerst in en dan naar de kamer. Ives had eigenlijk van voorafaan geen flauw benul van waar ie naartoe ging, wat betreft de hotels enzo… maar ik had natuurlijk al alles op foto gezien enzo het uitzicht was echt onbetaalbaar! En natuurlijk hadden we ook vandaag weer chance met het weer, want het zonnetje scheen en er was geen wolkje aan de lucht!

Het hotel had alleen kamers met zicht op zee, en lag op een klif net boven het strand. We hebben even staan staren vanop het terras naar de zee en het strand en zijn dan eerst even iets gaan eten in het centrum. Daar vonden we Pasta Bella, maar gezien het 3 pm was, (wat nogal een raar uur is om te eten, maar onze uren qua eten zit de laatste dagen al behoorlijk in de war, haha…) zat er eigenlijk geen kat. We bestelden allebei hetzelfde, de penne met chicken en een basil cream sauce… njammie!! Lekker! :-p

Na deze maaltijd rijden we weer terug naar het hotel om daar nog ff te gaan zwemmen in het zwembad en een strandwandeling te doen. We zijn maar begonnen met het strand voor het donker werd… ff gaan liggen aan het strand, voeten eens in het water gaan steken en schelpen ontdekken met een print van een plant op?! (waarvan we later ontdekken dat het zeediertjes zijn met de naam Sand Dollar)

Daarna ff het zwembad gaan uittesten, maar ernaast lag ook een jacuzzi en die was natuurlijk veel warmer van temperatuur, dus de keuze was snel gemaakt ( het was nog maar 19 graden omstreeks 6pm) maar warm is maar zacht uitgedrukt! Zo’n jacuzzi is natuurlijk al snel 36 à 37 graden… pufpuf* we houden het na 10 minuten dus al voor bekeken.

We gaan naar de kamer en de fles witte wijn die we daarstraks nog gekocht hadden in de winkel is ondertussen gekoeld Joepie! We kraken een flesje, en schuiven de zetel met 2 relaxen aan die naast ons bed staan recht voor de schuifraam. Het is een halfuur eer de zon ondergaat en honger hebben we niet echt (gezien de alweer late lunch) dus ga ik snel even naar de snoepautomaat aan de receptie en haal een paar zakjes chips.

Kwestie van improvisatie niwaar? ;-)

We leggen ons languit in den tweezit met allebei zo’n uitklapbare relax en zitten daar gelijk 2 gepensioneerden in onze zetel… this is life, haha… SCHOL!
Na een mooie zonsondergang gezien te hebben vanuit onze luie zetel, babbelen we nog tot kot in de nacht en beseffen dan dat het toch maar tijd wordt om onder de lakens te kruipen, want morgen is het onze voorlaatste dag en die willen we toch wel ten volle benutten!