Ponta do Sol ☀️☀️☀️

Portugal, Calheta

Goeiemorgen sunshine!

Wat een weertje... dat vraagt om te gaan wandelen, in de zon natuurlijk! 😉
Pas rond 10u zijn we op weg, want er was extra slaap nodig 😄 ben weer helemaal bijgetankt 💪

We passeren een tankstation in Ponta Do Sol waar we stoppen voor een "bica" (kleine koffie 😉). Ives heeft zich verlekkerd op een stukje taart, en dat gaat er dan ook vlotjes in deze ochtend 😄

De wandeling die we vandaag gaan doen is de Levada Nova en de Levada do Moinho. Eigenlijk een nieuwe en een oude levada die bij elkaar aansluiten. Allebei slingeren ze tot diep in de vallei, voor ons één van de mooiste wandelingen van Madeira ❤

We vertrekken van de kerk naar de levada Nova en werken zo onze weg naar beneden toe, naar de do Moinho.
Onderweg schijnt het zonnetje en passeren we een waterval die supermooi is!

Ongeveer een 10-tal kilometer later staan we alweer bij de wagen, die we parkeerden bij het kerkje. We zetten ons even neer aan de picknickbank in het dorp en trekken een zakje chips open. Je hoort werkelijk niks, buiten wat zoemende bijen en een vogeltje... 😊

Het is inmiddels bijna 16u en we beslissen om iets te eten bij Taberna do Maddalena. We nestelen ons vooraan op het terras met een poncha en een mojito voor slechts 2,5 euro 😜

Onze ogen zijn groot, dus bestellen we een hapje vooraf, krabkroketjes. En erna voor mezelf een vis met gebakken banaan en Ives de tonijnsla met milho frito, het smaakt! 😋

Nog een koffietje als afsluiter en de dag was weer meer dan geslaagd. Morgen op naar een nieuw avontuur!

Boa Noitte 💕

Ellen & Ives

Prachtige foto's, Ellen! Zo 'n mooi landschap 👌. En jullie zien er allebei supergoed uit 🥰😘

Juanita 2021-12-19 10:55:09

Zo mooi daar en prachtige foto’s . Geniet ervan . ❤️ 🤩🤩😎😎😘

Martine en Jan 2021-12-19 13:10:34

Heerlijk toch, die stilte…