Lower Calf Creek Falls

Verenigde Staten, Escalante

Zoals wel elke dag tijdens deze reis slapen we lekker lang, vandaag weer tot 10u30.
We doen het kalm aan, en eigenlijk is dat niet zo slecht ;)

We vertrekken naar een hike vlakbij, slechts 10 min rijden naar de Lower Calf Creek Falls.
Ik had er al eens over gelezen, maar we waren hier nog nooit in de buurt geweest en aangezien ik me best goed voelde vandaag (alles weer intact: benen, armen, enz... joepie!) wou ik toch een poging ondernemen! :)

Ook al vertrekken we met volle zon (bijna middag) de temperaturen vallen hier best mee! en 25°C is een luxe om te wandelen!

We vertrekken met voldoende water en een beetje eten in onze backpack. De trail op zich is niet moeilijk, alleen is hij iets minder boeiend van uitzicht tijdens het stappen. In tegenstelling tot andere wandelingen fotograferen we eigenlijk niks onderweg. We gaan recht op ons doel af, en moeten daarvoor door heel wat struikgewas, veel bijtjes, vliegen en ook muggen van zodra we dichterbij de waterval komen :)

De waterval is een waar moment van: 'aaaahhhh' en 'oooooooohh'... een supermooie plek. Het was het dus meer dan dubbel en dik waard :)

We zijn zelfs helemaal alleen de eerste 15 min. om er volop van te genieten.

Na heel wat kiekjes, koel ik even mijn voeten af in het koude water, en daarna eten we op een boomstronkje een broodje kaas met uitzicht op de waterval natuurlijk! Heerlijk genieten hier, we zitten er dan ook snel een uurtje. Daarna begint de terugtocht, en dat valt best mee, we zijn op een klein uurtje weer terug aan de auto.

We rijden nu naar het hotel in Torrey en ipv de snelweg nemen we de dirtroad Burr Trail, deze is iets mooier qua uitzicht en eigenlijk puur genieten vanuit de auto :)

Als we aankomen bij het hotel gaan we nog lekker zwemmen in het zwembad, beetje relaxen...
Daarna is het natuurlijk weer tijd om iets te gaan eten ;)

We rijden 5 min verderop naar het Rim Rock Hotel en Resto, al moet je daar even plaatsnemen op een stoel en in de wachtrij zitten als je geen reservatie hebt. We wagen het erop, we hebben niet veel keuze anders...

Na amper een kwartier worden we naar een tafeltje gebracht en we kiezen allebei voor de ribbekes met special BBQ saus! Ik neem ze met puree en koolsla, rare combinatie, maar ik ben de frieten een beetje beu hier, en bovendien kennen ze hier niks van lekkere friet!

Na het eten rijden we weer naar het hotel en gaan lekker lang slapen!