Besluit

Verenigde Staten, San Francisco

Hoewel onze reis behoorlijk kort was, hebben we er toch heel erg van genoten. De rust, de natuur, maar ook de vele wandelingen hebben onze batterijen weer helemaal opgeladen! :)

Het fijne aan deze reis was om meer tijd vrij te houden voor een National Park, daar waar de meesten slechts eens 'passeren' tijdens hun rondreis voor een dag of één, twee. Wij vonden het deze keer dan ook een relax gevoel om een park om dit tempo te ontdekken.

Ook het kamperen is 100% meegevallen, zij het dat Ives als lichte slaper veel te alert was 's nachts, maar verder was het prima!

Wat we wel jammer vonden waren de beperkte dining options in het park zelf. Als je wil vermijden om dagen aan een stuk hamburgers te eten, dan kan je best een goedgevulde frigobox meebrengen en zelf de BBQ aansteken. Ook daarin werden we soms teleurgesteld, dat BBQ alleen was toegestaan met propane, vanwege de droogte. Dus kolen waren uitgesloten.

Het heeft zeker de pret niet mogen drukken, maar bij deze ben je beter voorbereid :)

Op een rijtje:

Leukste hike in Yosemite: Panorama Trail blijft onze all-time favorite al was Hetch Hetchy Wapama Falls ook prachtig naast het reservoir. Breng genoeg water mee!

Lekkerste burger: Carl's Junior Famous Burger!

Leukste hike in Sequoia NP: Tokopah Falls (NOG leuker als er effectief een waterval is ;-)

Least impressed by: General Sherman Tree

Most impressed by: Bodie Ghosttown (zeker als je gek bent op fotograferen!)

Leukste less-known park: Alamaba Hills, my all-time favorite and it's FREE!! :)

Tip! Sunset Drive-in in San Luis Obispo, snuif de sfeer op van een echte aloude American Drive-in movie!