Chiang Mai

Thailand, Changwat Chiang Mai

We proberen vandaag eens op tijd op te staan, en dat lukt zo rond 9u :) Wat vers fruit op ons bordje scheppen aan de lobby, en een watertje en dan springen we weer op de scooter voor een roadtripje ;)

Onze eerste stop is de Wat Umong, een tempel die verscholen ligt in het bos. Omringd door buddhabeelden die overgroeid zijn door mos,
en met monniken die hier wonen en je hier en daar ziet wandelen in hun typische oranje gewaad. Wat nog erg typisch is, zijn de ondergrondse tunnels
van deze tempel. Uiteraard nemen we ook hier een kijkje, en je ziet in elke gang wel een buddha zitten met wat geurstokjes, offertjes, etc...
Het heeft een mystieke sfeer, deze Wat Umong, en zeker een leuke plek om even halt te houden!

We rijden nu verder door naar Hang Dong Grand Canyon of Chiang Mai. Het is inmiddels zo heet - weer 40 graden, dat we een dip in het water willen maken.
De Grand Canyon van Chiang Mai leent zich hier perfect toe. Het is niet meer dan een veredelde bouwput die is uitgegroeid tot een badplaats waar locals en toeristen van de
'canyon kliffen' in het water springen. Elk jaar valt er wel eens een dode door deze sprong in het water.

We hadden in feite geen verwachtingen, maar toch was dit een bijzonder mooie plek! We hebben even een dip genomen, in het water om wat af te koelen. Boven aan de canyon heb
je ook een café waar je iets kan eten of drinken met zicht op de canyon/zwemplek. Je betaalt 50 baht pp entree, en het water is proper en heerlijk om in te zwemmen!

Daarna rijden we weer terug richting Chiang Mai centrum. Tijd voor een late lunch bij Cooking Love, een thais restaurantje waar we vorig jaar ook al zo lekker aten. We bestellen beiden een
Laab Kai - een slaatje van munt, koriander, lemongrass, kip, rode ajuin en rode peper uiteraard ;) We smullen weer en krijgen dan ons klopje... tijd voor een siesta!
We nemen in het hotel nog een duik in het zwembad en leggen ons dan toch even neer in de hotelkamer.

Rond 19u - op onze laatste avond in Chiang Mai - besluiten we om te gaan dineren bij Italics & Rise in de wijk Nimman. Het is een jonge, hippe buurt waar enorm veel restaurantjes zijn.
We rijden amper 12 minuutjes en nemen de lift naar de 8ste verdieping. Daar nestelen, we ons in de zeteltjes en bestellen een lekkere Kaffir Lime Gin & Cosmopolitan. Deze keer geen Thai Food, maar een lekkere Italiaanse pizza!

Onze buikjes zijn weer rondgegeten, we wandelen dan ook nog even rond in de buurt om alles even te laten zakken. De Nimman buurt is echt een aanrader! Wij zouden zelfs overwegen om hier te logeren in plaats van in de stad van Chiang Mai. Ten slotte geraak je toch overal gedurende de dag met een scooter ;) Nimman LEEFT 's avonds!

Vandaag kruipen we op een redelijk uur ons bedje in, want morgen moeten we weer pakken en vertrekken. We nemen de nachtttrein naar Ayutthaya! :)