Quad driving in Machico

Portugal, Machico

Vandaag gaat de wekker extra vroeg, 7u om exact te zijn 🙈

We hebben voor de mannen een tripje met quads gepland in het oosten van het eiland. Ralph Sieben van Madeira Quad biking, wacht ons op in Caniçal, waar we eerst heuse instructies krijgen.

De quads lijken wel comfortklasse Goldwing, en zitten nog beter dan een salon 😄👌
Na de intro vertrekken we en het eerste uur rijden we op de gewone asfaltwegen, maar wel steeds hoger en hoger slingerend de bergen in.

Machico is gewoon prachtig met al het groene, en dat vandaag onder een strakblauwe lucht 😍
Het is jammer dat de quads zoveel lawaai geven, want naar mijn gevoel zitten we op nen bosmaaier in de eerste versnelling 🤣🤣

Het is wel prachtig om weer plekjes te ontdekken die we nog niet eerder zagen 😁 Ralph is een gebrevetteerd dive instructor van om en bij de 60, en heeft een half leven in Hurghada gewoond. Ook daar heeft hij de laatste jaren quad tours gedaan in de woestijn. Leuke verhalen wel, en hij heeft geweldige humor 😄👌

De 2e helft van de tour is off-road maar gelukkig wel droog, waardoor we niet door de modder crossen. Stofvreten however... 😂

Zo rond 13u30 passeren we langs de carwash en wast Ralph op de terugweg de quads weer proper en zo is het plots 14u. Wat een topdagje! 😍

Op het pleintje vlakbij Ralph, staat er een foodtruck met... hoe kan het ook anders: Bolo do caco! 🤤 We delen een volledige met look en Wim en Ives delen ook nog een extra versie met chorizo. Stinkerds! 😂😂😂

Dat was dan meteen onze apero, want we hebben wel degelijk een hongertje gekweekt na deze avontuurlijke rit! 😜

Omdat we vanop de quad zicht kregen op het mooie kuststadje Porto da Cruz in het noorden, en het weer ook daar supermooi was, besluiten we daar te gaan eten.

Bij Praça do Engheno zetten we ons aan een tafeltje bij het keienstrand. We bestellen een visje van de dag: Ives de Garoupo en ik de Pargo-vis. Allebei klaargemaakt op de bbq en geserveerd met een slaatje, njam! 😋

Gezellige afsluiter van de dag, op naar morgen! 🥰

Groetjes
Ellen & Ives

en... hoe zit het met jullie Portugees ?

p&c 2022-06-09 06:33:47

Inderdaad dat zijn luxe quads! Zie dat jullie op en top genieten