Nusa Penida 🌴🌴🌴

Indonesië, Nusa Penida

Om 9u gaat de wekker, we willen hier verder in de straat wat gaan ontbijten bij The Owl. Onze taxi komt pas om 13u dus hebben we nog tijd genoeg om wat rond te wandelen hier in Sanur.

We bestellen een schaaltje fruit en toast met avocado en gepocheerd eitje, superlekker 😋 een vietnamese koffie voor Ives en nog een Iced Butterfly Pea tea voor mij.

Erna wandelen we nog wat rond langs verschillende shops tot het bijna 13u is. De Blue taxi haalt ons op om ons te droppen aan de boat harbor van Sanur.

Het hotel op Nusa Penida heeft de boottickets voor ons geboekt, dus we melden ons aan bij de kiosk en krijgen een badge om. Onze bagage mogen we laten staan.

We kijken een halfuur lang om ons heen hoe andere boten volgeladen worden, en vertrekken voor ons. Het is duidelijk: iedereen wil naar Penida of Lembongan 🙈

Duidelijk verschil met 10 jaar geleden toen wij bij wijze van spreken nog met een klein speedbootje met 8 personen naar Lembongan vaarden.

Nu zijn het al heuse boten met 4 buitenboordmotoren waar zeker plek is voor 60 zitplaatsen 😱

Penida is totaal nieuw voor ons, en het zou ook nog het minst ontwikkelde eiland zijn (zo hebben we het graag!). Na een halfuurtje varen staan we al aan wal. Onze chauffeur staat weeral klaar met een naambordje, geregeld door het hotel. Net zo makkelijk! 👍

We installeren ons in een superschattige bungalow naast het zwembad en schieten snel in onze zwemkledij. Een plonsje kan geen kwaad op dit moment: hot!

We relaxen anderhalf uurtje aan de pool, en gaan dan douchen. Eten doen we vanavond hier in het hotel, aangezien we de scooter pas morgenvroeg hebben.

Mie Goreng met kip en spiegeleitje, mmmm... dat smaakt! Ives neemt nog de banana split als dessert, maar het ijs is niet lekker en zit vol ijskristallen. Jammer.

Ons lichtje begint weer te flikkeren... time to sleep! 😁😉 Morgen gaan we vroeg op pad...

Slaaplekker
Ellen & Ives

heel mooie foto’s !

Paul 2019-06-18 14:43:04

jawatte...weer mooi zenne!! Love it!!!! De boot is idd beetje groter geworden! Zalig zwembadje, lekker eten, geniet er maar van!