Walvisbaai Catamaran Cruise ⛵️

Namibië, Walvisbaai

Onze wekker staat vanochtend om 7u, we hebben nl. een boottochtje gepland in Walvisbaai, zo'n 30km hiervandaan.

We rijden langs de geasfalteerde B2 road, tussen duinen en zee en zien de zon stilletjes opkomen 😊 en een halfuurtje later arriveren we aan Atlantic street, waar de ene na de andere boot vertrekt.

We gaan aan boord van de Silver Skye, een catamaran. De kapitein lijkt een stevig avondje achter de rug te hebben als je hem ziet en bezig hoort 😄 Cape fur seals springen spontaan aan boord, waarvan er hier 80.000 zijn in Namibië.
Ze hebben een schattig pelske en komen natuurlijk aan boord schooien voor vis 😋

Ook de pink pelicans landen op de catamaran, en schromen niemand. Als er maar vis is! 😂

Ondertussen krijgen we uitleg van de kapitein over de oesterkwekerijen hier voor de kust, en krijgen we "Sea Coffee" - the more you drink, the more you "see" 🤣🤣🤣 uiteraard met ne goeie scheut rum in 😄

We gaan een stukje op open zee, buiten de baai, omdat er een humpback whale gespot is. Hij is megagroot, maar we moeten geduld hebben, ze willen zich niet altijd laten zien. Zo kunnen ze tot 45 min onder water blijven. Wel indrukwekkend!

Ondertussen schijnt de zon volop en kan de muts en sjaal af 😊 Wanneer we tegen de middag terugvaren worden we getrakteerd met vis- en vleeshapjes, oesters en bubbels.
We slaan nog een praatje met Afrikanen die in Swakopmund wonen en nemen aan land afscheid. Wat een topdag! 🤩

Halfuurtje terug naar Swakopmund, waar we terrasje doen bij Two Beards Coffee. Ik bestel een versgeperst sapje: guava, grapefruit en orange juice, superlekker! 😜
Ives neemt koffie en na een halfuurtje bestellen we een "flat margarita pizza" om te delen.

Om 15u had ik een massage geboekt bij Fusion Wellness, hier vlakbij. We worden er eens goed onder handen genomen! 1u soy wax candle massage en nadien allebei nog een facial.
Eén tip over de facial: nooit op voorhand vertellen tegen uw lief 😁 Hij sputterde efkes toen ze het hardop zei, maar het was gewoon ONDERGAAN 😄👍

Toen ze ons achterlieten met een papje op ons gezicht en 2 komkommerschijven werd het stillekes. Ik dacht: hij is hier toch nog? 🤨

Wanneer ik even gluurde en vroeg of hij wakker was, lag hij te ronken als een beer, mét masker 🙊😂😂

Maar eerlijk is eerlijk: nog nooit zo'n zalige massage gehad - vinden we allebei! 🙏
Erna gaan we effe struinen door de mall van Platz am Meer. Stelt niet veel voor, maar t was leuk er eens door te lopen 😉

Om 19u eten we bij Bluegrass Café om de dag af te sluiten. Ives kiest de pasta pesto en ik kies voor de chicken wings met sweet potato fries.
Buikskes weeral rondgegeten en klaar om in ons bed te rollen 😄 Morgen weer een actief dagje en vroeg op!

You'll hear all about it tomorrow ☀️😁👍

Slaaplekker
Ellen & Ives

Die foto in die auto spiegel: knap !!! maar de andere foto’s zijn ook knap. En dat eten… wij watertanden van op afstand.

P&c 2023-06-29 20:50:02

De beestjes altijd mooi he.amaai zo een lekker eten.puur genieten

Vera 2023-06-29 21:00:17

❤️❤️❤️ love it!!

Annik 2023-06-29 21:41:25

Wat een schitterend avontuur weeral... zowel op het water als op de massagetafel :-). Klinkt allemaal heerlijk en het eten zag er ook weer top uit. Enjoy!