Santa Fe

Verenigde Staten, Santa Fe

Het was een kort nachtje... ik voel me ook echt 'plat' nu en de energie is er helemaal uit. We blijven tot de maximale check out tijd om nog gebruik te maken van alle comfort. Om 11u rijden we dan toch door, geen hike naar de geplande Zapata Falls... hoe teleurgesteld ik ook ben, als het niet gaat, gaat het niet!

We rijden vandaag naar Santa Fe, meteen ook de 6e - en nieuwe - staat die we aandoen tijdens deze trip. In Alamosa houden we halt bij Walgreens Pharmacy, ik moét gewoon iets krijgen dat helpt tegen die darmen die binnen een feestje aan't houden zijn.

De apotheker is gelukkig supervriendelijk, ze raadt me probiotic aan wat de darmen herstelt. Ik mag geen wonderen verwachten voor vandaag, het duurt enkele dagen... elke dag een pilletje, veel drinken, en liefst 50/50 water en Gatorade zegt ze. Gewoon verdunnen in een flesje, zit veel elektrolyten in. Ook zouten crackers (beschuit hebben ze niet), en veel rusten... :( Da gaat moeilijk zijn, maar ik ga niks uitspoken dat me niet lukt ;)

De rit naar Santa Fe neemt 3u, dus we hebben nog wel wat rijtijd voor de boeg. Ik heb in de winkel ook verse, warme kippensoep gekocht. Die eet ik rustig met een cracker en hoop dat alles goed komt :) 16u arriveren we in Santa Fe in ons huisje dat we weer vonden via airbnb. Bernadette, de eigenares, woont in de woonst naast onze 'casita'.

We bellen bij haar aan en alweer zo'n leuke kennismaking :) ze laat ons binnen in ons kleine huisje en we voelen ons meteen thuis. Santa Fe is ook groener dan ik dacht! Zo mooi en gezellig hier dat ik meteen spijt heb dat we niet langer kunnen blijven... Ik leg mij nog even op het bed en rust nog een beetje, daarna zoeken we iets uit om te gaan eten.

Niet makkelijk als je rekening moet houden met darmen, this is the city of Mexican food! We stoppen bij The Shed, een heel gezellige koer vol parasollekes en lichtjes! We moeten een halfuurtje wachten op een tafel, maar nemen plaats op de bank... tijd vliegt zo om.

Ik bestel een tortilla met vis en koriander en lekkere avocado, geserveerd met bijbehorende rijst. Ives bestelt een steak met rijst, zonder bijbehorende spicy sausjes en kaas, want ook zijn darmen zijn ondertussen aan het rommelen... ongelooflijk toch?! We genieten wel van ons etentje, en hopen dat alles binnen blijft ;)

We hebben vandaag ook besloten om onze plannen te wijzigen. We rijden normaal morgen naar Farmington voor de Bisti Badlands, maar ik zie dat niet zitten op deze moment. Dan moeten we terug de bergen in, aangezien we daarna weer gingen slapen bij Gail en Tom. Maar laat die hoogtes nu maar voor wat ze zijn, we hebben het echt gehad!!

Daarom hebben we met Gail gebeld, ons geexcuseerd dat we onze nacht zouden cancellen. Niet omdat het er niet goed is, want voor ons was het de leukste overnachting van de ganse vakantie! Maar we zijn van plan onze route met een dag in te halen en voor die dag een beetje rust in te plannen. Morgen gaat het dus naar Holbrook, Arizona. Hotelletje met zwembad, én als het morgenvroeg goed zit met de darmen, dan wagen we een poging om de Kasha Katuwe Tent Rocks nog te doen, but for now, we're taking it one day at a time...