On our way to Freeport

Verenigde Staten, Freeport

De wekker geeft 7u aan als ik mijn ene oog half opentrek... verdorie, nog zo vroeg! Maar wakker is wakker bij mij, dus neem ik maar van de gelegenheid gebruik om het reisverslag bij te werken ;) We mogen om 12u vanmiddag pas uitchecken, en das wel handig, gezien we gepland hadden om tegen die tijd ons naar het cruiseschip
te laten rijden. Een taxi nemen van hieruit kost je iets meer dan 20 dollar per persoon, het hotel regelt ons een shuttle aan 25$ voor 2 personen :)

Ik hersorteer nog even de valiezen, en dan is het tijd om te gaan ontbijten. Het is duidelijk dat we hier buiten het seizoen zijn, de enige klanten in de ontbijtzaal zijn vnl. zakenmensen, maar het zit wel vol! Een bagel en wat fruit en mijn buikje zit rond, Ives eet eitjes&spek, met een 'kleine' wafel als dessert ;)

We checken uit, waarbij de vriendelijke mevrouw aan de balie ons meegeeft dat we mogen wachten in de lobby, maar euh... dat is hier dus om te bevriezen!!
Airco everywhere hier zenne... maar wij willen warmte, zonneke :) dus we gaan lekker buiten zitten met onze baggage. Nu moet ik zeggen dat het wel een beetje tegenvalt, alletwee met kiekevlees op het bankske! Echt waar! Het is hier niet koud, laat ons zeggen 24°C in de zon, maar als er wolken zijn en er een windje komt opzetten is het zeker niet warm :(

Enfin, alles beter dan ons huidige Belgenweertje :)

De shuttle brengt ons in amper 20 min naar de Port of Miami waar het cruiseschip NCL Sky gelegen is. Wat een mastodont!! En het is dan niet eens dé grootste... maar we zijn heel benieuwd hoe het hier allemaal aan toe gaat :)
Waar de taxi ons afzet staat iemand die de koffers meteen van ons aanneemt en ons vraagt welke kamernummer we hebben gereserveerd (die moest je bij boeking al kiezen) daarna labelt hij onze koffers met de kamernummer en gaan we naar binnen in het gebouw waar je nog eens een controle krijgt op vloeistoffen, wapens, etc... Je vult nog snel even een formulier in of je de laatste 24u ziek bent geweest, hoesten, snotteren, overgeven, ... mocht je op één van deze vragen "ja" hebben geantwoord, dan krijg je van die moment direct een dokter toegewezen die jou bijstaat gedurende de cruise 'free of charge'.
Ik vermoed dat als je "nee" invult en daarna ziek wordt, het betalend is... al snap ik niet meteen de logica.

Het is helemaal niet druk, maar je kan inchecken tussen 12 en 16u, en ik heb de indruk dat het allemaal heel gespreid is over deze tijdspanne,
waardoor lange wachtrijen vermeden worden. Bij het voet zetten op het schip schalt de Caraïbische muziek door de luidsprekers en staat het entertainment personeel al te shaken ter verwelkoming. Standaard wordt er nog een fotootje getrokken voor je de boot entert, en de cruise kan beginnen! ;)

We verkennen alvast de boot en lopen ook meteen naar onze kamer om de handbaggage te droppen. De kamer is proper en niet heel groot, maar gezien je hier toch niet zo heel lang bent, maakt dat niet uit ;) Terug naar de bar voor een drankje dus! :p We zetten ons aan den toog en bestellen 2 cocktails, laat de vakantie maar beginnen!

Ives koopt een soda-cup (een mega-beker) die je heel de vakantie kan vullen met frisdrank zoveel je maar wil. Enkel water, koffie en thee zijn gratis.
Zo'n beker kost je 6,25 dollar per dag dus daar kan je niet van wakker liggen ;)

Om 17u vaart het schip uit, en das toch wel een speciale belevenis :)) je voelt de motor wel ronken, maar beweging voelde ik niet echt. De Touristil is dus braaf in de valies gebleven :p Iedereen is happy en in feest-modus en je ziet ook alle leeftijden. Na het vertrek moet je verplicht deelnemen aan de safety drill, in geval van nood moet je uiteraard weten wat te doen. (al denk ik daar liever even niet aan :p)

Wanneer we na de drill terug zijn op het main deck, hebben ze 3 mega BBQ's aangestoken voor Sail away BBQ Party. Honger, honger, honger!! We schuiven aan voor wat groenten, en krijgen een zwarte hamburger :) Nou van BBQ hebben ze op het schip duidelijk gene kaas gegeten :-D haha... We eten dus niet alles op, maar gelukkig is het buffetrestaurant ook open, en daar kan je ten allen tijde ook je buikje rond eten met vanalles en nog wat. NIKS kom je hier te kort, zoveel is duidelijk.

Of ik nou echt al fan ben van het eerste uur wat betreft 'cruisen'? Ik ben er nog niet uit... het lijkt me heel veel op de resort-toestanden met all-inclusive formule
waar men je van de eerste minuut tot de laatste entertaint, van Miss Sky tot nen Bingo avond, het gebeurt hier allemaal.
Maar we genieten gewoon al van dit eens mee te maken, en morgen gaan we op excursie :))

Vanavond kruipen we dus vroeg ons bed in, om er morgen in volle actie tegenaan te gaan! ;)