Seligman - 29 Palms

Verenigde Staten, Twentynine Palms

Deze morgen zijn we heel vroeg wakker, het weer ziet er al iets beter uit vandaag en we zijn van plan om toch nog langs Watson Lake te rijden. Eerst lopen we nog eens langs de Route 66 souvenirshop, we hebben hier dan ook geslapen vannacht, dus snel even de tijd genomen om wat beelden te schieten van de kitsch naast de Rte 66 ;)

Tijdens onze rit van een uur start ik met mijn routine-ontbijt: een overrijpe banaan (jakkes) en 10 kleine salty crackers waarvan je mond helemaal aan elkaar plakt. Daarna een half litertje water achterna met mijn probiotic pilletje en hupla... t is weer feest in mijn buik :( Om moedeloos van te worden, maar er is geen andere optie dan het uit te zitten en te hopen dat het betert.

Watson Lake heeft gisteren precies ook veel water gehad van het regenweer. De man van de kassa staat in volle overgave de resten takken, opgedroogd slijk, etc... van de parking te vegen. Normaal betaal je 2 dollar entree; maar hij heeft het druk, dus stelt voor om ons zo door te laten. We betalen liever, zeker voor zo'n onnozel bedrag, dus we geven de vriendelijke man zijn 2 dollar :)

Watson Lake met zijn Granite Dells is prachtig! We hadden eerst de idee om hier een kayak te huren en een uurtje te varen, maar bij 15 graden deze morgen is het ons toch nét iets te koud ;) dus dat plan skippen we dan maar. We zijn toch blij dat we het meer hebben gezien en komen absoluut nog eens terug voor een kayaktripje in de toekomst!
Mijn buik begint vreselijk op te zetten en te zeuren en wanneer het ondraaglijk wordt neem ik een Dafalgan Forte en leg me plat in de auto voor een slaapje van 2 uur... De rit naar Californie is lang vandaag, maar liefst 4,5 uur. Dus voor mij vliegt het zo voorbij.

Wanneer we een klein 'gat' passeren genaamd 'Parker', stoppen we bij Walmart. Ives heeft honger en gaat binnen een zak chicken wings halen :) Ik zat en ik keek er naar :p Voorlopig gaat het weer goed met de buik, dus we gaan het nu niet verknoeien!! LOL

Er is een ernstig ongeval gebeurd op het kruispunt hier, 2 wagens helemaal bij elkaar geplooid en een hoop golfballen die over de straat rollen. 2 mensen die worden gereanimeerd... Bij ons zouden ze zoiets nog afschermen, hier sta je te wachten voor het rood licht en zie je het allemaal voor je. Ives denkt dat één van de 2 auto's gewoon door het rood moet gereden zijn. Maar die 2 mensen op de straat zijn gewoon uit hun auto geslingerd?? Ongelofelijk, om kippevel van te krijgen als je dat ziet. Ik zeg het, we hebben deze vakantie al 4 auto's op hun dak zien gaan en nu dit weer...

Nog 1,5 uur te gaan tot Twentynine Palms, de weg is saai en héét (30 graden). Wanneer we in de verte een oase in de woestijn zien opduiken met palmbomen, weten we dat we 29 Palms hebben bereikt :) We checken in in ons hotel rond 17u30, en Ives heeft in de stad een Rib Company gezien... hoe is het mogelijk zeg je? :) hij gaat nog eens veranderen in een ribbeke, haha...

Vanavond gaan we oldskool cinema doen. In 29 Palms is nog één van de weinige drive-ins waar je cinema kan zien vanuit de wagen, dat wil ik zoooo graag eens uitproberen :)
De kassa gaat open om 19u30, en de film start om 20u, dus we hebben nog een uurtje om te gaan eten bij de Rib Co. Ives bestelt een half rack baby back ribs, ik zit het weer uit en heb mijn crackers en banaan weer binnen. We gaan ervoor! :p

Wanneer we bij de drive in toekomen betalen we onze entree van 5 dollar. Maar wat ik niet goed begreep bij mijn online opzoekwerk was: welke van de 2 films spelen ze waar (op welk veld) want het waren 2 films. "As above, so below" en ook de film "November Man". De mevrouw aan de kassa zegt dat het 5 dollar is, en daar krijg je beide films voor, de eerste start om 20u, de andere direct erna! OMG!! We wilden graag natuurlijk November Man zien, en nu moéten we dus marathon houden, aangezien deze pas als 2e film wordt gespeeld :)

We kopen dan maar een mega-grote pot popcorn, drinken hebben we in onze frigobox op de achterbank. ooohh... hoe graag ik een wijntje zou willen nu :) Maar ik waag het er niet op, eerst moet die buik beter zijn.

As above, so below was niet slecht, maar niet mijn genre... ik zou er zo claustrofobie van krijgen van die mensen die door de catacomben van Parijs kruipen tussen de doodskoppen en de beenderen... brrrr... en dan zo type film: we starten met 7 mensen en elke 15 minuten valt er ééntje af :-

November Man daarentegen was echt een supergoeie film! Chance, want anders waren we gegarandeerd in slaap gevallen :) Toen de 2e film uit was zagen we dat we nog maar met 3 auto's int veld stonden! LOL Er waren dus veel mensen vertrokken na de eerste film.

Anyway, 't was een superavondje, nu snel bed in want het is ondertussen middernacht. Morgen Joshua Tree National Park!