San Diego - LA

Verenigde Staten, Dearing

Het is de 7am, de wekker gaat af… de gordijnen worden opengeritst… en het REGENT!! :(

Damn… wat een tegenvaller!! We hopen dat het over een uurtje misschien over is… We halen onze wagen uit de parking en of we go!! Pfffff… dat is deprimerend… precies terug in Belgie!?

We beseffen dat 3 weken mooi weer ons een beetje verwend heeft. Maar ja, na zonneschijn komt regen. Of was het andersom? ;-)

Het weer is echt wel rot, want het plan van vandaag was om de Universal Studios in Hollywood te doen. Maar ja, so be it. We zien wel.
Daar aangekomen lijkt het helemaal opengetrokken, geen regen meer, maar wel bewolkt. We gaan naar de ingang met onze vouchers (ik had Front of Line Passes besteld via het internet) en ga ze daar inwisselen voor een kaartje. We krijgen allebei een FOL-pass rond onze nek aan een koordje en zo zien ze dus aan elke entree dat we nergens moeten aanschuiven. De kaartjes zijn wel wat duurder, maar als je zo als ik een hekel hebt aan aanschuiven in een pretpark dan is dit SUPER meegenomen!

We gingen als eerste naar de Waterworld show en mochten meteen langs een aparte ingang naar binnen, kregen gereserveerde plaatsen. Het is zn geld wel waard.
Na nog geen 5 minuten te zitten in open lucht, begint het daar te gieten!! De show werd gecancelled en we moesten terug. Iedereen stormde natuurlijk een shop binnen voor een paraplu of een tent (lees: plastieken overhang-jas) dus we kochten er allebei zo maar één, beter dan een ganse dag te zeulen met een paraplu…
We deden dan maar de 3Dfilm van Shrek 3 en dat was wel ff fun voor 15 minutos…

Daarna naar Mel’s Diner geweest om iets te eten en toch maar een beetje droog te zitten!

Maar zelfs na hier gegeten te hebben lijkt er nog geen zon in zicht te zijn… het BLIJFT regenen. Enfin, we hebben de rest van de attracties gedaan hoor, regen of geen regen! We hebben zelfs de Jurassic Parc attractie gedaan, dat is zoals de boomstammetjes die zo naar beneden vlammen in het water. Tja… nat waren we toch al
Rond 5pm hadden we het wel gehad en zijn we richting LA gereden, we moesten nog inchecken in ons hotel en vreemd genoeg lag het maar op 5 minuutjes rijden.

We hadden nog geen zin om te gaan slapen en wilden nog een cinema doen hier. Ze speelden The Bourne Ultimatum hier al, en gezien we thuis The Bourne Identity en The Bourne Supremacy al gezien hadden wilden we deze zeker niet missen!

Om te beginnen, we reden naar de cinema helemaal in de parking op de 5e verdieping van het complex en eens daar bleek er een bommelding te zijn, dus iedereen moest de parking verlaten met zijn wagen… daar gaat de film dus… :-s

Eens terug bij het hotel bleek dat ik het klaargespeeld had om te sleutel van de garage en kamer kwijt te spelen… man man… allez, dat gaan uitleggen tegen de bediende aan de receptie en gelukkig genoeg kon ze er eens mee lachen maar ze ging voor de veiligheid wel de code van de garage aanpassen. En we moesten onze kamer sluiten langs de binnenkant als we sliepen. Dat betekent dat we dus morgen onze bezittingen best in de auto leggen… pffff, heb ik weer goed gedaan!