Off to Calheta! ๐Ÿ˜Ž

Portugal, Calheta

Deze ochtend checken we uit, om nog één laatste keer te verplaatsen op het eiland, voor we naar huis gaan ๐Ÿ˜‰

Omdat we pas weer kunnen inchecken in ons nieuwe huisje om 14u, rijden we naar de Madeira shopping. We amuseren ons hier een uurtje en rond de middag ploffen we ons neer bij de pastelaria. Ives neemt een bakje tiramisu en ik neem een Venezolana, een lekker uitziend gebakje. Koffie'tje dabei en we zijn weeral gelukkig ๐Ÿ˜„๐Ÿ‘Œ

Iets na de middag stoppen we in Calheta bij hotel/restaurant Engheno Velho. Ives bestelt een bolo do caco met een Caesar salade en ik bestel de espetada met slaatje, het smaakt ๐Ÿ˜‹

Nancy stuurt ons een appje, eveneens portugese vrienden, om zeker een kijkje te komen nemen in het dorp. Ze zijn volop bezig met een leggen van een bloementapijt dat vertrekt vanuit de kerk doorheen de straat. Eindeloos kleurenspel van prachtige exotische bloemen ๐Ÿต๐ŸŒบ๐ŸŒธ๐ŸŒฑ๐Ÿ˜

Pop-up barretjes staan opgelijnd naast de straat en nadat we de nodige kiekjes hebben genomen, bestellen we Poncha Pescador. ๐Ÿ˜‹
De meeste madeirense zitten in de kerk en we horen mijnheer Pastoor door boxen die eveneens schallen door de straat ๐Ÿ˜„

We drinken en wachten dus tot de mis klaar is. Hierna komen de parochianen buiten samen met mijnheer Pastoor, om als het ware in stoetvorm door de straat te stappen. Enkel mijnheer Pastoor loopt over het bloementapijt, daarna is het religieuze festijn klaar en wordt er nog gedronken en gegeten in het dorp. De opkuis van de bloemen gebeurt vrijwel meteen door vrijwilligers.

Nancy en Alex krijgen van ons nog ne kilo Belgische chocolade en we kletsen gezellig bij ๐Ÿ˜Š Rond 17u nemen we afscheid en rijden we de hoogte in naar ons huisje. Het blijkt een megagroot huis te zijn, voor 6 personen ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜†

We hebben een eigen zwembad en installeren ons op deze laatste locatie. Ives wast den auto, ik neem een douche. We gaan hier in ieder geval goed slapen denk ik ๐Ÿ˜๐Ÿ‘

Tot morgen! โ˜€๏ธ

Ellen & Ives

Prachtig dat bloementapijt. Volgens mij is dat een huis ipv een huisje, beautiful Geniet nog van jullie laatste dagenxxx

Marinaatje 2022-06-21 15:52:40

Prachtig zeg, die bloemen !