Los Angeles

Verenigde Staten, Dearing

Morning! :-)))

Lekker geslapen vannacht en vandaag gaan we dus even LA verkennen!
We wandelen de hoek om en zitten meteen op Hollywood Boulevard, de stoepen zijn bezaaid met de famous stars, dit is dus wat ze noemen ‘The Walk of Fame’… het is niet wat je noemt de properste straat hoor. Ik had al wel gehoord hier niet te veel van verwachten, dus wat betreft de daklozen valt het hier nog best mee, dan was het aan de haven van San Diego heel wat erger!

We zien een rode loper die ze aant installeren zijn voor de El Capitan Cinema, en blijkt dat het vanavond de premiere is van de Disney Film ‘Game Plan’ met ‘The Rock’ als acteur. Die zal dus vanavond ook over de rode loper zijn entree maken. Heel veel volk, nu al!

We lopen ook even door de Highland Mall, alweer een shoppingmall die overigens een heel mooi zicht heeft op het Hollywood-sign in de Hollywood-hills.
We hebben het hier na een uurtje wel gezien en willen naar het water, maar helaas is dat wel een halfuurtje rijden met de wagen, dus we gaan even de auto halen en zijn op weg naar Santa Monica.

We zijn halfweg naar de kust en we passeren langs Rodeo Drive, ook wel bekend als de dure winkelstraat waar Julia Roberts wordt buitengekeken in de film "Pretty Woman", en inderdaad, alleen maar Dior, Todd’s, Valentino en Chanel in deze straat… maar we rijden er natuurlijk wél eens met de wagen door
We komen aan in Santa Monica en we moeten de wagen kwijt natuurlijk. In tegenstelling tot de "Far West" waar je overal je wagen gratis wegkunt is dat in de steden en zéker de kuststreek niet het geval… we vinden een parking voor 7 dollar, ganse dag. Doen we maar!

We gaan eerst even naar Third Street, we zagen daarstraks al int voorbijrijden dat dit een gezellige shoppingstraat was en voor we onze laatste dagen misschien in kleine kustdorpjes gingen doorbrengen konden we hier misschien toch nog eens onze slag slagen :-p

Bij Guess vond ik een nieuwe jeans en een leuk truitje en Ives heeft de lekkere cologne van Abercrombie en Fitch gekocht! We zijn dus gesteld geraakt en leggen alles eerst in de wagen voor we doorwandelen naar de pier.

De Santa Monica pier is MEGAdruk, er is hier een rad, een draaimolen, allez, een halve kermis om het zo maar te zeggen, en voor de rest natuurlijk ook nog kraampjes waar ze je in karikatuur tekenen, of een rijstkorrel voor rond je hals te hangen ingraveren, etc… je kent ze wel ;-)

We wandelen eens helemaal tot opt einde en weer terug, het is ondertssn 4pm en we willen Venice Beach ook nog zien. Dat is met de wagen maar 15 min. verderop dus we halen hem uit de parking en willen hem in Venice Beach deze keer proberen gratis kwijt te raken.
Helaas, ook hier vragen ze alweer overal parkeergeld, en we zoeken tot we een plaatsje vinden vlak aan het strand tussen 2 vakantieappartementen in, geen parkeermeter en ook niet voorbehouden… hm… we willen nu ook geen boete op onze laatste dag, dus we gaan het kort houden we wandelen naar Venice Beach en na 5 minuten belanden we op een wandelweg naast het strand, allemaal winkeltjes met ijsjes, fruitsapjes, kleren, souvenirs, "Venice Beach" en "Hollywood" t-shirts… je hebt ze allemaal gezien op 10 min, ze verkopen nl. allemaal hetzelfde.

Muscle Beach, lol, het is echt wat je ziet op TV, die maniakken hebben hier dus gewoon een fitnesscenter in openlucht OP het strand… djees Je ziet hier dus ook de "mannen met meloenen onder hun oksels" maar ja, smaken verschillen, niwaar?

Een uurtje verder en we lopen nog heel even met onze voeten door het zand, maar het begint hier toch een beetje af te koelen naar 20°C en das toch wel een verschil met al die hete temperaturen van de afgelopen dagen. Tijd dus om weer terug in de wagen te springen en naar het hotel te rijden!

Gisteren was de film niet doorgegaan, dus hebben we besloten om dat vandaag wel te doen. We hebben ook vernomen dat er in Universal City een bioscoop is en gezien die gelegen is temidden van het Universal City straatje (met allemaal shops en resto’s) lijkt ons dat gezelliger dan Hollywood om te eten. (hier is werkelijk NIKS te zien) dus we douchen en nemen de wagen richting Universal, wat maar op 10 min. rijden ligt.
We gaan eerst onze ticketjes kopen voor de film, zo zijn we zeker dat we plaatsen hebben. We staan in de rij en het is ongeveer 7pm, nu moet je weten dat ze de film pas om 10:45pm afspelen!!

Potverdikke! Das wel nog een eind wachten… Maar we zien echt niks anders dat ons interesseert dus wagen we het er maar op. We gaan eerst wat rondwandelen om te beslissen wat we gaan eten. Het enige wat hier is, is een sushi place (maar dat hadden we nog maar pas gegeten), een Chinees restaurant (had Ives geen zin in) een italiaan (maar die zag er fast-food-achtig uit) en een Starbucks… en plots zagen we het: Hard Rock Café!

Hier zullen ze wel steak hebben… waar Ives al een uur achter liep te zagen ;-)

We waren binnen en er werd ons een wachttijd opgelegd van 30 minuten aan de bar. We waren nog ni goe aan tafel en ze stonden er al om onze bestelling op te nemen.

Bud Light en een Cosmopolitan (dewelke trouwens echt ni te drinken was) JAK we waren weeral goe in de wind, zo wat alcohol op een nuchtere maag, maar we wisten nog wel wat we bestelden om te eten hoor :-D

Zo nam ik de ribbekes met friet en Ives de biefstuk met puree en broccolli. Het was om je vingers aan af te likken letterlijk dan) hihi, en buikske was weer goe rondgegeten! We hebben trouwens al een dieetplan voor 2 bedacht als we terug zijn, want wat n mens hier allemaal binnenkapt, das ni normaal. Je hebt hier nooit honger… alleen maar zin. Maar zelfs in de desolate woestijn ruikt het steeds weer naar eten, en altijd lekker! Op elke hoek van de straat vindt je een In & Out (burger) een Fatburger, een Panda-Xpress (wok to go), Taco Bell, Del Taco, Mc Donalds, Burgerking, Denny’s, Wendy’s… noem maar op, je zou der mottig van worden. Maar vreemd genoeg zijn al deze fastfoodketens al om 5:30am open en staat er al volk om 7am aan den drive-inn. Ives denkt dan nog gerust dat die mensen daar staan voor een beker koffie… maar vergeet het, die burgers gaan er in om eender welk uur hier, ni normaal!

Anyway, we hebben de film nog gehaald hoor… met kleine piepers (soms wilden ze toch wel eens efkes het licht uitdoen, maar ik heb me toch weer rechtgetrokken!)
We hebben hier ne popcorn gekocht en n cola voor ons 2 en alweer typisch Amerikanen… op de zak zowel als op de beker stond, "free refill" zoveel als je maar wou… hebben we toch ni gedaan hoor, we ontploften bijna! haha…

De film was trouwens weer heel goed, eindelijk een slot aan deze 3-delige film. We zijn wel ferm moe nu en willen zo snel mogelijk ons bed in. Al een geluk wederom dat het maar 10 minuten rijden is.