Last day @Madrid

Spanje, Madrid

Zondag staat bekend om de gezellige El Rastro flea-market! En laat die nu net voor onze deur zijn van het appartement!? Geweldig! We stappen deze morgen rond 10u buiten, en meteen op de stoep staan we temidden van de markt. Deze start al om 9u en het is al behoorlijk druk!

We willen eerst ons kopje koffie en een yoghurtje met vers fruit, dus steken de steeg over en nemen plaats bij het cafeetje op de hoek.

Op de markt wandelen we met gemak anderhalf uur rond en ik koop mezelf een leuk wit bloesje. Maar het wordt ook hier weer behoorlijk warm zonder schaduw, en we besluiten om ons te begeven naar de Plaza Mayor. Het grootste en meest toeristische plein van Madrid waar alle terrasjes verzameld staan in een kring rond het plein. Temidden van het plein proberen artiesten de aandacht te trekken van toeristen, in de hoop een centje bij te verdienen. Wat een bewondering wanneer je bij 45°C in een kostuum de hitte trotseert!

We drinken een glaasje cava hier op één van de terrasjes en kijken gewoon mensen… het is echt geen weer om vanonder die parasol uit te komen! :D

Gran Via en het plein van Sol zijn nog onze laatste stops om wat door te slenteren en uiteindelijk te stoppen op het Plaza Santa Ana, waar we onze lunch nog verorberen vooraleer we weer koers zetten naar het appartement om uit te checken.

Het weekend was echt ZO om, en ik vond Madrid een fantastische stad! Echter, ik zou niet meer kiezen voor de maand juli vanwege de temperaturen… het was echt bij tijden niet normaal, zo erg dat het je adem benam!

We komen zeker nog een keertje terug om de andere wijken te verkennen die we gemist hebben, en meerdere rooftopbars uit te testen: zo leuk en veeltallig aanwezig hier in Madrid! :)