Porto Moniz 🌊

Portugal, Porto Moniz

Onze voorlaatste dag, en dat betekent wasje draaien 😁 Er is een wasmachine aanwezig in ons huisje, maar we krijgen hem niet droog op deze hoogte en bij deze koelere en vochtige temperaturen. En in Madeira kennen ze geen centrale verwarming 😉 Dat wordt dus een snel bezoekje aan de wasserette voor een droogkast-sessie! 😜

Ives dropt me erna nog even bij de viswinkel zodat ik 3 kg gedroogde en gezouten Bacalau (of kabeljauw) mee naar huis kan nemen. Das zo'n viske dat ge 100 jaar kunt bewaren door het pekelproces 😄 maar dat doen we niet, daar is het veel te lekker voor! 🤤

We dachten te gaan wandelen rondom Faja da Ovelha, maar daar dachten de mistgoden anders over 😶‍🌫️ na een halfuur stappen geven we het op.
Netmadeira webcams geeft een mooi zonnetje in Porto Moniz, en daar richten we dan ook onze pijlen op 😁

We slenteren er wat rond en genieten vooral van het warme zonnetje 🥰

Het is bijna 15u en we besluiten onze terugtocht te nemen over het Paul da Serra gebergte. Ook hier straalt de zon en plannen we een stop in bij het prachtige Fanal Forest. Geen mist deze keer, maar het maakt het bos zeker niet minder speciaal. Net of je wandelt door een sprookjesbos-decor 😊

We eindigen onze trip op het terras van Bar Dona Maria in Maddalena do Mar, bij het ondergaan van de zon. Een bootje in de verte met een goudgele zakkende zon is zowaar het perfecte plaatje bij onze apero 🤗 Genieten doen we!

Ons diner nemen we bij Horacio as Fontes, waar ik kies voor de bacalau com natas. Mmmm... hij was lekker, maar gemaakt van verse vis. Geef mij maar de gedroogde versie die lekker zoutig smaakt 😋 Ives kiest voor de espetada, blijft onze favoriet hier op het eiland!

Buikjes rond, oogjes toe... zo vallen we in bed, verzadigd en heel moe 😄

Tot morgen!
Ellen & Ives

Tof verslag en altijd heel mooie foto's !!!!